خبرگزاری فارس: هکرها حدود ۷/ ۱۳ گیگابایت اطلاعات هک‌شده کاربران سایت Patreon را روی اینترنت قرار داده‌اند. این اطلاعات شامل کلمات عبور، سوابق کمک‌های خیریه و برخی کدهای منبع حساس است.

سایت یاد شده که کمک‌های مالی کاربران را برای انجام طرح‌های مختلف اقتصادی و خیریه جمع‌آوری می‌کند، مدتی قبل هک شده و اطلاعات کاربرانش در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

بررسی‌های متخصصان امنیتی نشان می‌دهد که بخش اعظم این اطلاعات از سرورهای سایت Patreon جمع‌آوری شده است. حجم و نوع داده‌های منتشر شده توسط هکرها نشان می‌دهد که میزان سرقت اطلاعات گسترده بوده و خسارات گسترده‌ای به کاربران وارد کرده است.

ظاهرا حمله یاد شده پیچیدگی قابل توجهی داشته و فراتر از یک نفوذ ساده به فایل‌های SQL بوده است. بررسی‌های تخصصی در این زمینه کماکان ادامه دارد.

از جمله اطلاعاتی که در این سایت وجود دارد، می‌توان به ۳/ ۲ میلیون آدرس ایمیل خاص و بدون تکرار اشاره کرد که سوءاستفاده هکرها از آنها برای ارسال هرزنامه، حملات پیشینگ و... فاجعه‌بار خواهد بود. رمزگذاری ضعیف کلمات عبور کاربران سایت Patreon یکی دیگر از نقاط ضعف مورد اشاره است که موجب اعتراض‌های گسترده

شده است.