نسخه جدید سیستم‌عامل اپل به‌روزرسانی شد

خبرگزاری مهر: کمپانی اپل نسخه جدید سیستم‌عامل خود - ورژن ۹ - را به‌روزرسانی کرد.

پس از انتشار زمان اندک از نسخه جدید سیستم‌عامل اپل - iOS ۹ - این شرکت نسبت به به‌روزرسانی این نسخه اقدام کرد؛ نسخه جدید سیستم‌عامل iOS ۹.۰.۲ مسائلی در خصوص فعال‌سازی iMessage و داده‌های سلولی را برطرف می‌کند.

براساس اصلاحیه منتشر شده، شرکت اپل تعدادی مشکل را در به روز رسانی جدید iOS ۹.۰.۲ از جمله مشکلات فعال‌سازی iMessage، مشکلات مرتبط با پشتیبان‌گیری iCloud و مشکلی در تنظیمات داده‌های سلولی را اصلاح کرده است. از بعد امنیتی نیز تنها یک مشکل برطرف شده و آن مربوط به یک آسیب پذیری در قفل صفحه کلید است که می‌توانست بدون کد رمز عبور کاربر، منجر به دسترسی غیرمجاز به عکس‌ها و تماس‌ها شود. گزارش‌های مربوط به دور زدن قفل صفحه کلید هفته گذشته منتشر شد. هر فردی که دسترسی فیزیکی به دستگاه داشته باشد در صورتی‌که Siri فعال باشد می‌تواند قفل صفحه کلید را دور زده و به عکس‌ها و تماس‌های دستگاه دسترسی یابد.

یکی از کاربران آی‌فون که دو سال پیش این مشکل را در iOS ۷ پیدا کرده بود، چند روز پیش در توییتی نوشت: مشکل دور زدن قفل صفحه کلید هم چنان در iOS ۹.۰.۱ وجود دارد. این کاربر سپس تایید کرد که این مشکل در iOS ۹.۰.۲ اصلاح شده است. اپل به کاربران توصیه کرده که اصلاحیه‌های انجام شده را روی دستگاه‌های خود اعمال کنند.