گروه مسکن: بررسی کار‌شناسی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مسکن، هم سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند و هم در مدت کوتاهی شاهد بازگشت سرمایه‌های خود خواهند بود. این موضوع در دومین پنل تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید هم تاکید شد.


محسن نریمان، معاون وزیر راه‌وشهرسازی در این پنل که در دومین روز همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی برگزار شد با بیان اینکه طی دو روز برگزاری همایش ۲۰ تفاهم‌نامه به امضا رسیده است، گفت: زمینه سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی در شهرهای جدید فراهم شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می‌کنیم خود را با شرایط هر سرمایه‌گذار تطبیق دهیم؛ البته این تطبیق مشروط بر رعایت ضوابط و مقررات خواهد بود. در قرارداد‌ها نیز حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران مد نظر قرار می‌گیرد و قرار شده در تمامی مراحل از آنها حمایت داشته باشیم؛ چراکه موفقیت سرمایه‌گذار موفقیت خود ما به‌عنوان نماینده دولت است. نریمان در حاشیه این نشست تخصصی به «دنیای اقتصاد» درخصوص حضور اندک سرمایه‌گذاران خارجی گفت: به‌دلیل برگزاری این همایش درسالن همایش‌های صدا و سیما که کمی ورود به آن دشوار است، تعداد میهمانان کاهش یافت. برخی نیز بعد از برگزاری همایش درروز نخست و انعکاس آن دررسانه از جزئیات پروژه‌ها مطلع شدند. او با اشاره به اینکه درحاشیه این همایش حدود ۲۰ تفاهم‌نامه به امضا رسید، گفت: در مرحله تفاهم‌نامه مبلغ قرارداد‌ها مشخص نمی‌شود. در روزهای آینده که سرمایه‌گذاران به کمیته سرمایه‌گذاری برای عقد قرار داد مراجعه می‌کنند، می‌توان رقم نهایی را اعلام کرد.


نریمان با اشاره به مشوق‌هایی که به سرمایه‌گذاران داده شده است، گفت: تخفیف‌ها و تضمین‌هایی داده شده زمینه یک سرمایه‌گذاری برد- برد را فراهم کرده است. در برخی از پروژه‌ها نرخ IRR از۳۰ تا ۴۰ درصد هم عبور کرده است و اگر وضعیت بازار ارز به ثبات برسد حتی می‌توان این سود را تضمین کرد.