گروه تاریخ و اقتصاد: رجینالد فسندن، مخترع کانادایی در ششم اکتبر سال 1866 در ایالت کبک به دنیا آمد.
او فیزیکدان بود و یکی از پیشگامان صنعت رادیو به شمار می‌آید. فسندن در پی تجربه‌های مخترعان قبل از خود به آزمایش‌هایی دست زد که او را به سوی کشف نهایی رادیو هدایت کرد. او تجربه نیم قرن تلاش جدی در زمینه امواج صوتی را پشت سر خود داشت. در سال ۱۸۴۴ ساموئل مورس توانسته بود یک سیستم عملی موثر و ساده را ابداع کند.





مورس توانایی سیستم خود را به دولتمردان وقت آمریکا اثبات کرد و دولت حقوقی را برای آزمایش سیستم او در نظر گرفت. او سیم‌های مسی را به طول 60 کیلومتر بین بالتیمور در مریلند تا واشنگتن کشید و در صبح روز ۲۵ ماه مه سال ۱۸۴۴ یک پیام سمبلیک را از بالتیمور به واشنگتن ارسال کرد. «قدرت خدا را ببین». از این تاریخ دیگر سرعت انتقال پیام‌ها در حد کبوتر نامه‌بر یا سرعت قطار نبود؛ اطلاعات با سرعت نور مخابره شدند.





درسال۱۸۸۷ یک دانشمندآلمانی به نام هاینریش هرتز آزمایشی انجام داد و طی این آزمایش پدیده‌ای را معرفی کرد که ما امروزه به آن «امواج رادیویی» می‌گوییم. شاید بیشتر از هرکس دیگری جوان زیرک ایتالیایی گولگیمومارکونی به اهمیت کشف هرتز پی برد. در سال ۱۸۹۵ مارکونی راهی یافت تا پیامی را از طریق رادیو به فاصله قابل ملاحظه‌ای ارسال کند. مارکونی در حقیقت از ایده تلگراف مورس و ایده امواج رادیویی هرتز یک تلگراف بی‌سیم ابداع کرد که نقطه شروع مهمی برای ارتباطات الکترونیک جدید محسوب می‌شود.






سرعت فکر اختراع یک وسیله بی‌سیم که صدا را به‌صورت کامل به گیرنده منتقل کند در کریسمس ۱۹۰۶ به واقعیت پیوست. اپراتورهای رادیو در طول مسیرهای خاموش کشتیرانی اقیانوس اطلس نمی‌توانستند باور کنند که صدای انسان را با گوش‌هایشان می‌شنوند: مردی آیاتی از کتاب مقدس را خواند. سپس صفحه گرامافونی را پخش کرد و سرانجام‌سازی را نواخت. این امواج توسط رجینالد فسندن از طریق یک ایستگاه آزمایشی نزدیک بوستون پخش شد.او از دهنی تلفن به جای میکروفون و از دینام ویژه‌ای برای تولید امواج رادیویی استفاده کرد.

فسندن در جولای سال ۱۹۳۲ درگذشت.