گروه ورزش: بالاخره پای ماجرای قرارداد ۱۰۰هزاردلاری آل اشپورت با کارلوس کی‌روش که محل اختلاف کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی بود و به استعفای دسته جمعی آنها هم انجامید به برنامه ۹۰ بازشد. رئیس سابق کمیته اخلاق بی‌توجه به تهدید کی‌روش به شفاف‌سازی برمواضع خود تاکید کرد تا آتش اختلاف شعله‌ورتر شود. اما صبح سه‌شنبه و درواکنش به حرف‌های او بار دیگر مسوولان فدراسیون فوتبال مقابل قاضی سابق خود و در حمایت از سرمربی تیم ملی صف آرایی کرده و اطمینان دادند قرارداد کی‌روش با اسپانسر قانونی بوده و جای ابهام و شک و شبهه‌ای باقی نمانده است.

اسلامیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال به صراحت محمد‌زاده را به جو‌سازی علیه تیم ملی در آستانه بازی با عمان متهم می‌کند. او به خبرگزاری فارس گفته: «عرفی در دنیا وجود دارد و همه مربیان دنیا اسپانسر دارند و می‌توانند قرارداد ببندند. این هم از آن حرف‌هایی است که در مملکت ما به راحتی زده می‌شود و بعدا هم کسی در این خصوص جوابگو نیست که حالا اگر آبرویی رفت چه اتفاقی خواهد افتاد. آقای کفاشیان در این مورد چون در جریان جزئیات بود، به صراحت به اظهارنظر پرداخت.

معتقدم که این کارها فقط با یک هدف انجام می‌شود و آن هم به هم ریختن شرایط روحی مربی تیم ملی و به تبع آن برهم زدن شرایط روحی و روانی تیم ملی است. هرکسی این کار را می‌کند آگاهانه یا ناآگاهانه در این فضا حرکت می‌کند. متاسفانه هرکسی از راه می‌رسد به جای کمک یک لطمه‌ای هم می‌زند.» برای او جای سوال است که چگونه از مفسدان اقتصادی کشورنام برده نمی‌شود اما به راحتی به کی‌روش اتهام زده می‌شود: «خودمان از داخل خودزنی هم بکنیم. اینکه دیگر درست نیست و واقعا دلایل این رفتارها را نمی‌دانم. در هر صورت خواهشم از همه این است که از تهمت زدن جلوگیری کنند. به هر حال تهمت و تهمت زدن کار بسیار بدی است.

شخصی که ۹ هزار میلیارد پول این کشور را برده و بزرگ‌ترین دزدی تاریخ ایران انجام شده است و با اینکه همه می‌دانند که عامل این دزدی کیست، اما باز همه اسم او را به اختصار می‌آورند و رعایت اصول را می‌کنند اما ما به خاطر یک موضوع این چنینی باید این همه جدال به راه بیندازیم؟» او یادآوری می‌کند که مسوولان کمیته‌ها درفدراسیون فوتبال باید با رئیس فدراسیون هماهنگ باشند و کسی به بهانه قاضی بودن نمی‌تواند خودسرانه عمل کند: «در همه وزارتخانه‌ها، این کمیته‌های انضباطی وجود دارند. ما نیز نباید فرضمان این باشد که رئیس به دنبال حق و ناحق کردن است. رئیس یا وزیری که اعضای این کمیته‌ها را منصوب می‌کند، هدفش چیست؟ برای اینکه به یکسری تخلفات و مسائل رسیدگی شود. یک موقع است که این کمیته خودش تدبیر کرده و شرایط را می‌بیند و بهترین روش را برای برخورد انتخاب می‌کند که این شرایط مطلوب است، اما یک زمان است که این کمیته این کار را انجام نمی‌دهد، چه کسی باید به این موضوع ورود کند؟ کسی که او اعضای این کمیته را منصوب کرده باید به مسائل آن رسیدگی کند. البته هر دادگاهی در قوه قضائیه مستقل عمل می‌کند اما کمیته‌های انضباطی به هر حال با سیستم قضایی یک تفاوت‌هایی دارند و شرایطشان با یکدیگر متفاوت است.»

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم دریک جمله کوتاه حرف‌های نایب رئیس خود راتکرارمی کند: «مسائل مطرح شده برای دو سال پیش است که قطعا مطرح کردن آن در شرایط کنونی برای حاشیه‌سازی در تیم ملی است که مورد تایید ما هم نیست. ما به کادرفنی تیم ملی توصیه کرده‌ایم که به هیچ عنوان به مسائل مطرح شده بها ندهند قطعا اقداماتی که کادر فنی انجام داده قانونی بوده است و هیچ مشکلی وجود نداشته است.» وزارت ورزش هم پای خود را از این پرونده بیرون کشیده است. حسنی خو رئیس حراست وزارت ورزش در مورد اینکه آیا وزارت ورزش در مورد بحث اختلاف بین کادر فنی تیم ملی و اعضای سابق کمیته اخلاق ورود می‌کند یا خیر به خبرگزاری فارس گفت: «این موضوع به ما ربطی ندارد و خود فدراسیون باید آن را حل و فصل کند.»