گروه بورس: در روزهای اخیر نمادهای «خکار»، «وبهمن»، «سهرمز»، «پکویر» و همچنین «قهکمت» صورت‌‌های مالی خود را ارائه داده‌اند. نماد «فخوز» نیز آمار فروش دوره شش ماهه ابتدایی سال و همچنین «دسبحا» نیز اطلاعاتی از روند افزایش سرمایه خود را روی سامانه «کدال» قرار داده است.

کاهش 25 درصدی سود «خکار»

شرکت ایرکا‌پارت‌صنعت روز گذشته با انتشار اطلاعیه روی سامانه کدال از تعدیل ۲۵ درصدی سود خبر داد. دراین اطلاعیه به شرایط رکود و مشکلات تولیدکنندگان اشاره شده است. این موضوع باعث کاهش بازدهی شرکت‌‌های فعال در این حوزه به‌خصوص تولیدکنندگان خودرو نسبت به سال ۹۳ شده است. در نتیجه شرکت‌ها موفق به پوشش پیش‌بینی‌های خود نشده‌اند. بر این اساس این شرکت کاهش ۲۵ درصدی سود را نسبت به برآورد سود قبلی پیش‌بینی کرده است. پیش‌تر پیش‌بینی سود «خکار» بر اساس عملکرد سه ماهه، اوایل مرداد ۱۳۴۰ ریال به ازای هر سهم عنوان شده بود.

عملکرد 9 ماهه «وبهمن»

شرکت سرمایه‌گذاری بهمن صورت‌های مالی عملکرد دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۴ را منتشر کرد. بر این اساس، این شرکت در این دوره ۱۴۶ ریال سود به ازای هر سهم را کسب کرده است. در حالی که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته مقدار سود محقق شده «وبهمن» به ازای هر سهم معادل ۳۸ درصد کاهش یافته است. باید اشاره شود که ۴۲۶ ریال سود در سال مالی ۹۳ محقق شده است.

انتظار تحقق سود «سهرمز»

شرکت سیمان هرمزگان اطلاعیه شفاف‌سازی سودآوری سال مالی منتهی به آبان ۹۴ را ارائه کرده است. این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد دوره ۹ ماهه را ۱۰۴۸ ریال عنوان کرده بود (منتشرشده در پایان شهریور). در حالی که مقدار سود محقق شده در این دوره معادل ۶۷۹ ریال به ازای هر سهم بوده است (پوشش ۶۵ درصدی). بر این اساس، این شرکت بنا به درخواست سازمان بورس درخصوص برآورد پیش‌بینی درآمد خود شفاف‌سازی کرده است. دلایل این شرکت به شرح ذیل عنوان شده است. با توجه به اینکه فروش سیمان در مناطق گرمسیر در فصول گرما به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد، در نتیجه انتظار می‌رود که کاهش مزبور در نیمه دوم سال جبران شود. در این شرایط عمده انحراف فروش محصولات مرتبط با کاهش مقدار صادرات بوده است. در این‌خصوص، قراردادهای جدیدی منعقد شده که می‌توان انتظار تحقق سود پیش‌بینی شده این شرکت را داشت. در این میان، «سهرمز» به این موضوع نیز اشاره کرده که قرارداد منعقدشده در صورت‌های پیش‌بینی ۹ ماهه در نظر گرفته شده بود، در نتیجه، تاثیری بر بودجه کل سال نخواهد داشت.

شفاف‌سازی چندمنظوره «پکویر»

شرکت کویر‌تایر اطلاعیه شفاف‌سازی درخصوص افزایش سرمایه و همچنین وضعیت سودآوری و تقسیم سود را ارائه کرده است. «پکویر» در این شفاف‌سازی با اشاره به افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی شرکت در هفته گذشته، عنوان کرده است: با توجه به روند طولانی فرآیند ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها امکان ثبت افزایش سرمایه انجام شده تا تاریخ تشکیل مجمع عمومی وجود ندارد. در نتیجه، مقدار سود محقق شده برای سال مالی منتهی به آبان ۹۴ به سهام جدید تعلق نخواهد گرفت. کویر‌تایر درخصوص پیش‌بینی سود سال مالی مزبور به ازای هر سهم مبلغ ۴۲۲۲ ریال بر‌اساس عملکرد ۶ماهه تاکید کرده است. این شرکت همچنین درخصوص تقسیم سود نقدی برای سال مالی منتهی به آبان ۹۴ به تداوم سیاست تقسیم ۷۵ درصدی سود با توجه به هماهنگی با سهامدار عمده (سرمایه‌گذاری امید)، در تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالانه اشاره کرده است.

مجمع بزرگ‌ترین شرکت بورسی

شرکت مادر تخصصی(هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس سهامداران خود را برای برگزاری مجمع عمومی سالانه دعوت کرد. «فارس» که بزرگ‌ترین شرکت بورسی شناخته می‌شود،

روز گذشته آگهی دعوت به مجمع عمومی برای سال مالی منتهی به خرداد ۹۴ را روی «کدال» قرار داده است. آخرین پیش‌بینی سود هر سهم این شرکت ۲۶۵۰۰ میلیارد تومانی ۲۰۹۴ ریال عنوان شده است. هلدینگ خلیج فارس به منظور تصویب صورت‌های سال مزبور و سایر موارد در چهارشنبه مورخ ۲۹/ ۰۷/ ۱۳۹۴ مجمع خود را برگزار می‌کند.

افزایش سرمایه «دسبحا»

هیات‌مدیره شرکت گروه دارویی سبحان پیشنهاد افزایش سرمایه ۴۴ درصدی به مجمع عمومی فوق‌العاده را ارائه داده است. بر این اساس، «دسبحا» قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۶۹۸ میلیارد ریال به ۱۰۰۴ میلیارد ریال افزایش دهد. محل تامین این افزایش سرمایه مطالبات حال شده و آورده نقدی و همچنین محل صرف آن مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی عنوان شده است.

آمار فروش «فخوز»

شرکت فولاد خوزستان عملکرد فروش در ۶ ماه ابتدای سال را منتشر کرده است. «فخوز» در پیش‌بینی سال مالی منتهی به اسفند ۹۴ بر‌اساس عملکرد سه ماهه مبلغ فروش کل سال را ۴۶۰۲۹ میلیارد ریال عنوان کرده بود. بر اساس آمار ارائه شده در «کدال» این شرکت در دوره سه ماهه ابتدایی ۱۰۴۶۸ میلیارد ریال و همچنین در سه ماهه دوم ۱۰۴۷۲ میلیارد ریال از کالاهای خود را فروخته است. در مجموع طی ۶ ماه، «فخوز» موفق به پوشش بیش از ۴۵ درصدی (معادل ۲۰۹۴۰ میلیارد ریال) مبلغ فروش کل سال شده است.

کاهش برآورد «قهکمت» از سود 95

شرکت قند هکمتان اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۹۵ را روی «کدال» قرار داده است. این شرکت سود هر سهم برای سال مالی مزبور را معادل ۲۲۵ ریال به ازای هر سهم عنوان کرده است. «قهکمت» همچنین آخرین پیش‌بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۴ را ۳۵۳ ریال عنوان کرده است (بدون تغییر نسبت به پیش‌بینی قبلی). کاهش فروش خالص و درآمد ارائه خدمات موجب کاهش سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی ۹۴ شده است.