گروه خبر: همراهی روز گذشته بدنه اصلی مجلس شورای اسلامی با دولت برای ادامه کار عباس آخوندی، وزیر راه و شهر‌سازی حالا این امید را در بین دولتمردان ایجاد کرده است که روز یکشنبه کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در مجلس با رای بالا تصویب شود و اجرای برجام برای رفع تحریم‌ها آغاز شود. در همین راستا روز گذشته سخنگوی دولت نیز نسبت به تصمیم تاریخی نمایندگان در مورد برجام در روز یکشنبه برای رفع تحریم‌ها ابراز امیدواری کرد. در همین حال روز گذشته مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز گفت: امیدوارم روحیه واقع‌گرایی، مصلحت‌گرایی و مردم‌گرایی مجلس که در رای اعتماد مجدد به دکتر آخوندی متبلور شد در هفته آینده و در مساله برجام نیز مشاهده شود.

به گزارش «ایسنا» مجید انصاری در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: شرایط کشور آماده جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و بیشتر است. بنده از تمامی سرمایه‌گذاران دولتی و خارجی می‌خواهم در برنامه‌های دولت تدبیر و امید که برای شرایط پساتحریم و پس از اجرای برجام برنامه ریزی شده است، مشارکت کنند.


اما در حالی که دولتمردان نسبت به اجرای هرچه سریع‌تر برجام با اعلام نتیجه بررسی برجام در مجلس ابراز امیدواری می‌کنند، گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام که چند روز پیش در صحن مجلس قرائت شد همچنان محل اختلاف بسیاری از نمایندگان با آن طیف از نمایندگانی است که در گزارششان برجام را به ضرر منافع ملی کشور ارزیابی کرده‌اند. در همین راستا علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که پس از قرائت گزارش برجام در مجلس همراه با ۴ نماینده دیگر به انتقاد از این گزارش پرداختند و نکات مثبت برجام را بیان کردند روز گذشته با انتقاد از گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: این گزارش متاسفانه می‌تواند مورد استناد دشمنان قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه نباید تیمی خارج از مجلس در تدوین گزارش نقش می‌داشتند، گفت: متاسفانه این اتفاق افتاد و اولین اعتراض ما نیز امضای آن نامه۵ نفره بود.به گزارش «ایرنا» علاء‌الدین بروجردی درباره بررسی برجام در کمیسیون ویژه و طرح یک فوریتی اجرای آن در کمیسیون امنیت ملی افزود: احتمالا یکشنبه آینده این طرح در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد و به نظرم با اکثریت قاطع آرا به تصویب نمایندگان خواهد رسید. در خبری دیگر در این ارتباط روز گذشته علیرضا زاکانی و مسعود پزشکیان رئیس و عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی مجلس در گفت‌وگوی مشترک با رسانه‌ها به بیان نظرات خود درباره گزارش برجام و توافق هسته‌ای پرداختند. علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون برجام مجلس در این نشست با اشاره به اینکه ما در مجلس با رای و رای‌گیری مواجه هستیم، گفت: از گزارش همه کمیته‌ها در گزارش نهایی این کمیسیون استفاده شده است. زاکانی اضافه کرد: دوستان با این گزارشی که مورد قبول صاحب‌نظران است این گونه سطحی برخورد نکنند. پزشکیان نیز گفت: هیچ روش علمی در گزارش کمیسیون برجام به کار گرفته نشده است.