گروه مسکن: در حالی که بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت معاملات بازار مسکن در شهر تهران، آپارتمان‌های 60 تا 70 مترمربعی را پرطرفدارترین واحدهای مسکونی معامله شده در 6 ماه اول امسال معرفی کرده، وضعیت عرضه این واحدها هم، در حال حاضر نسبت به سایر واحدها از حجم بیشتری برخوردار است.

هم‌اکنون اغلب بنگاه‌های مسکن، در فایل‌هایی که به متقاضیان مصرفی خرید آپارتمان معرفی می‌کنند، واحدهای با متراژ 60 تا 70 مترمربع را به متقاضیان پیشنهاد می‌دهند که این روزها متناسب با حجم عرضه تقاضای مناسبی هم برای آنها در بازار خرید و فروش وجود دارد.

با این حال، عده دیگری از متقاضیان که قدرت خرید پایین‌تری دارند ترجیح می‌دهند واحدهای با متراژ کمتر یا افرادی که اندکی توان مالی بیشتر دارند واحدی با متراژ بیش از 70 مترمربع خریداری کنند.

به این ترتیب همان‌طور که بانک مرکزی چهار دامنه مساحتی 50، 60، 70 و 80 مترمربع را پرطرفدارترین متراژهای 6 ماه اخیر معرفی می‌کند که واحدهای 60 تا 70 متری در صدر این آپارتمان‌ها قرار دارند، رفتار فعلی متقاضیان خرید هم این موضوع را تایید می‌کند.

با این حال، هم‌اکنون حجم معاملات مسکن به گونه‌ای است که بازار تقاضا برای تامین این واحدها با مشکل خاصی مواجه نیست.

یعنی با توجه به ادامه رکود در بازار معاملات مسکن، در حال حاضر هر چند متراژهای گفته شده جزو پرطرفدارهای بازار مسکن هستند اما هنوز هم عرضه این واحدها به حدی است که علاوه بر پوشش نیاز واقعی، تا حدی هم از این تقاضا بیشتر است.

بنا بر آمار بانک مرکزی، هم‌اکنون قیمت مسکن در شهر تهران مترمربعی 3 میلیون و 910 هزار تومان است.

در جدول نبض بازار امروز، قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌های 60 تا 70 مترمربع در مناطق مختلف تهران ارائه شده است.

آپارتمان‌های پرتقاضا در بازار مسکن