تاچر  ورژن آمریکایی - ۱۶ مهر ۹۴
جمهوری‌خواهان به عکس دموکرات‌ها با لشکری از نامزدها مواجه هستند. یکی از ویژگی‌های مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در این دوره از انتخابات، حضور یک زن در میان نامزدهای انتخاباتی است.

در میان این جمهوری‌خواهان از میلیاردرهایی چون ترامپ تا افرادی مانند جب بوش که از جمله خانواده‌های شهیر آمریکایی در حوزه سیاست و تجارت هستند، حضور دارند. اما در این میان یک اتفاق نادر رخ داده است. اینکه یک زن در میان تندروهای مذهبی جمهوری‌خواه توانسته سری در میان سرها داشته باشد و با صعود به رده دوم نظرسنجی‌ها، شانس خود را برای معرفی شدن به‌عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان امتحان کند.
کارلی فیورینا، نامزد زن جمهوری‌خواهان که به تازگی با اظهارنظرهایش توانسته نظر برخی از اعضای جمهوری‌خواهان را به خود جلب کند، هم‌اینک رقیب سرسختی برای ترامپ شده است. او در نخستین همایش رسمی تبلیغاتی خود در نیوهمپشایر خود را با مارگارت تاچر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا مقایسه کرد و گفت: تاچر راضی به زوال یک ملت نبود من هم نیستم. او در این سخنرانی به طرفداران خود می‌گوید: «من کار خود را با یک شرکت کم‌ جمعیت آغاز کردم که در آن تنها ۹ نفر مشغول به خدمت بودند. سپس وارد یک شرکت تکنولوژی بزرگ‌تر شدم و حالا نیز نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا شده‌ام. داستان من تنها در یک کشور اتفاق می‌افتد و آن هم فقط آمریکا است. اما باید بگویم ملت ما وارد دوران چرخش خود شده‌اند. هر مشکلی که شما در زندگی دارید باید حل شود، اما طبقه سیاستمداران موجب سرخوردگی و یأس شده‌اند. یک زمانی مارگارت تاچر گفت: من راضی به زوال یک ملت نیستم، باید بگویم من هم همین‌طور. ما نیاز به رئیس‌جمهوری داریم که اقتصاد را بفهمد. جهان را بشناسد، سازوکار اداره دنیا را بداند، بداند در درون آن چه می‌گذرد، چگونه روی این اتفاقات حساب باز کند و چه زمانی مانع آنها شود. من در جاهایی که کار کرده‌ام نشان داده‌ام که چگونه می‌توان مشکلات را حل کرد. اگر مرا حمایت کنید و به من رای دهید من شما را به سمت تجدید حیات یک ملت سوق خواهم داد.» او یکی از طرفداران سرسخت بازار آزاد است و به شدت از فعالیت شرکت‌های خصوصی و کوچک شدن دولت حمایت می‌کند. او از مخالفان سرسخت بیمه‌های تامین اجتماعی باراک اوباما موسوم به «اوباما کر» است. در عین حال او در سیاست خارجی نیز منتقد کاخ سفید است. او می‌گوید: هر انتخاب اشتباهی که یک رئیس‌جمهوری می‌تواند داشته باشد اوباما داشته است. او ادامه می‌دهد: اوباما می‌گوید یا انتخاب ما یا اینکه به جنگ برویم، آیا می‌خواهید به جنگ بروید؟ من اما می‌گویم مگر تنها این دو گزینه وجود دارد. راهکارهای زیادی وجود دارند که می‌توان و باید انجام داد. نخست باید ارتش خود را مجددا تقویت کنیم و همگان باید این موضوع را بدانند که ارتشی قوی‌تر از ارتش آمریکا دیگر وجود خارجی پیدا نخواهد کرد. ما باید سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی و لجستیکی ارتش را چند ده برابر کنیم.» او ادامه می‌دهد: در روزی که وارد کاخ سفید شوم دو کار مهم خواهم داشت: نخست به دوست عزیزم بی‌بی (نتانیاهو) اطمینان خواهم داد که ما تا آخر همراه (رژیم) اسرائیل هستیم. او مفهوم این پیام را درک خواهد کرد. سپس در راستای اجرای این پیام نشان خواهیم داد که این پیام یعنی اینکه ما بازرسی سرزده به همه جا خواهیم داشت. اجازه کامل می‌خواهیم برای بازرسی در هر زمان و هر جایی. ما چرخش مالی را برای شما در سراسر جهان سخت خواهیم کرد.» سخنان کارلی فیورینا اشاره مستقیم به توافق منعقد شده بین ایران با آمریکا دارد، اما هرگز از اینکه آیا این توافق را لغو خواهد کرد یا نه تاکنون صحبتی به میان نیاورده است؛ اما او دربخش آخر سخنانش ادعای مجدد جمهوری‌خواهان برای از سرگیری تحریم‌های مالی برای تهران را مدعی می‌شود.
کارلی فیورینا، یک رقیب جدی
تنها کسی که توانسته نام خود را به اندازه هیلاری بر سر زبان‌ها بیندازد، کارلی فیورینا است. زنی که از لحاظ سنی، ۷ سال از هیلاری جوان‌تر است و خود را انرژیک‌تر و فعال‌تر از وزیر خارجه سابق آمریکا نشان داده است. کارلی، چهره‌ای شناخته شده در صنعت IT ایالات‌متحده محسوب می‌شود و روز به روز هم بر محبوبیتش در میان طرفداران حزب جمهوری‌خواه افزوده می‌شود. شاید تنها رقبای جدی او در حزب متبوعش جب بوش و رونالد ترامپ باشند.
بر اساس یک قول و قرار نانوشته در آمریکا، هر 8 سال یک بار قدرت بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دست به دست می‌شود؛ این یعنی که جانشین باراک اوباما اگر هم یک زن باشد، باید متعلق به حزب جمهوری‌خواه باشد. مثلا کسی مثل کارلی فیورینا، مدیر اجرایی پیشین شرکت (HP) که در یکی، دو هفته اخیر، خبر حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نظر خیلی‌ها را به سوی خود جلب کرده است. این خانم به رقیب شماره یک هیلاری کلینتون از حزب دموکرات تبدیل شده است. خیلی‌ها می‌گویند، دست آخر فیورینا به احتمال زیاد تنها نامزد زن مشهور از حزب جمهوری‌خواه برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود؛ انتخاباتی که قرار است روز سه‌شنبه ‎18 آبان 1395 برگزار شود. چندی پیش، همزمان با مطرح شدن نام کارلی فیورینا روزنامه نیویورک تایمز خبری را فاش کرد که طبق آن، «کارلی» یکی از نامزدهای بالقوه تصدی پست ریاست بانک جهانی به شمار می‌رفت. کارلی در انتخابات سال 2008 هم ابتدا به عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه به میدان آمد؛ اما در ادامه به کمپین مک‌کین پیوست. در کارنامه کارلی یک شکست تمام عیار هم ثبت شده است؛ یک باخت نا امیدکننده در سال 2010 و در جریان انتخابات سنا.
کارلی که در جبهه دموکرات‌ها، هیلاری را پیش روی خود دارد با یک سیاست زنانه، در یک برنامه تلویزیونی اولین طعنه سیاسی را به وزیر خارجه سابق آمریکا زد و گفت: «از هیلاری کلینتون خیلی خوشم می‌آید اما او قابل اعتماد نیست!»
کارلی در دوئلی رسانه‌ای با هیلاری کلینتون، هفت تیر انتقاد را کشید و با گلوله‌هایی چون استفاده از یک سرور ایمیل خصوصی، حمله به سفارت آمریکا در بن غازی در سال 2012 و کمک‌های خارجی به بنیاد کلینتون، اساسا او را سیبل خود قرار داد.