دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت دستیابی به یک نظام آمارگیری منسجم به‌منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران در این جزیره تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در سومین جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در نوروز ۹۵ گفت: تهیه آمار و اطلاعات دقیق در مورد تعداد گردشگرانی که سالانه به جزیره قشم سفر می‌کنند و نوع عملکرد و رفتار آنان در سفر موجب شناسایی کمبودها، برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار برای رفع این نواقص خواهد شد. وی ادامه داد: به‌عنوان مثال تعداد زیادی از مسافران با خودروی شخصی به قشم سفر می‌کنند و این موضوع نشانگر ضرورت توسعه جاده ها، نصب علائم رانندگی و تابلوهای راهنما در این جزیره است.

مومنی اظهار کرد: به همین منظور توسعه محورهای درگهان - لافت، درگهان- فرودگاه، قشم- فرودگاه و پس از آنها قشم- باسعیدو از مهم‌ترین طرح‌های سازمان منطقه آزاد قشم برای استاندارد سازی محورهای مواصلاتی جزیره است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توزیع امکانات در تمامی کمپ‌های مسافری جزیره افزود: توزیع عادلانه امکانات در کمپ‌های مسافری در مکان‌های مختلف جزیره از ایجاد ازدحام و ترافیک در نقاط خاص جلوگیری می‌کند و رفاه حال مسافران را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: ساماندهی کاشانه مهر در کنار برپایی کمپ‌های مسافری از دیگر برنامه‌های این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی است. وی ادامه داد: برنامه‌ریزی به‌منظور ساماندهی وضعیت روستاهای قشم، جزایر هرمز و هنگام، استقرار تیم‌های امداد و نجات، پلیس راهور، نصب ‌نمادهای شهری و توسعه فضای سبز، نیز شروع شده و باید تا پایان بهمن به اتمام برسد.