شایعه ورود بسیاری از واحدهای پتروشیمی به فاز اورهال، کاهش چراغ خاموش عرضه‌ها، فرارسیدن زمان اوج تقاضای فصلی ظروف یکبار مصرف و افزایش جدی جذابیت پلی‌پروپیلن‌‌ها را می‌توان مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در مورد بورس کالا دانست.

به گزارش اقتصادنیوز، با کاهش قیمت‌های پایه در بورس کالا شاهد افت بهای بسیاری از پلیمرها در بازار داخلی هستیم که البته افزایش حجم خرید را نیز در پی داشته است. این موارد باعث شده تا بازار پلیمرها با افزایش عرضه‌ها و تقویت معاملات وارد یک فاز بهبود شود. در روز سه‌شنبه حجم معامله پلیمرها در بورس کالای ایران برابر با 36 هزار و 734 تن بود که به نسبت حجم مطلوبی به شمار می‌آید. معاملات روز سه‌شنبه پلیمرها در بورس کالا به گونه‌ای خودنمایی کرد که از یکسو نشان‌دهنده ادامه حضور خریداران است و از سوی دیگر نشان می‌دهد که برخی خبرها و شایعات، این معاملات را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار داده که خرید در هر شرایطی جذاب جلوه می‌کند.


در هر حال این دومین ماه پیاپی است که حجم معاملات در بورس کالا در سطوح بالایی قرار داشته که سیگنال مهمی برای کل بازار پلیمرها از لحاظ بهبود بنیادین آنها متصور خواهد بود. در بازار داخلی پلیمرها پس از کاهش قیمت‌های پایه، نرخ‌ها در مسیر افت قرار گرفته و البته با توجه به افزایش حجم معاملات در چند هفته اخیر در بورس کالا، حجم عرضه‌ها نیز تقویت شده است که سیگنال مضاعفی برای کاهش قیمت‌ها در بازار به شمار می‌آید. این در حالی است که در روز‌های پیش رو با افزایش حجم تولید می‌توان به بهبود بنیادین بازار با تقویت حجم معاملات امیدوار بود.