گروه خبر: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، دیروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به خطیبان و مداحان تاکید کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) را با مسائل سیاسی و جناحی آمیخته نکنید و از ارائه آهنگ‌ها و اشعار نامناسب نیز بپرهیزید.


به گزارش «ایرنا» وی در توصیه به مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بیان کرد: به‌تازگی دیده می‌شود مسائل سیاسی به برخی مجالس درز می‌کند گرچه همه سیاست کلی حفظ نظام و کشور اسلامی را قبول داریم، اما سزاوار نیست مداحان سخنان خود را به سیاستی که به چپ و راست مایل است، آلوده کنند. آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگر جناحی از عزاداری به نفع خود در آستانه انتخابات استفاده کند صحیح نیست و خطیبان مراقب باشند بازیچه افرادی که اهداف خاصی دارند، نشوند.


همچنین آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز با اشاره به ماه محرم، بر ضرورت پرهیز از بیان سخنان و اشعار توهین‌آمیز و تفرقه‌افکن تاکید کرد. او افزود: می‌توان از ظرفیت تریبون‌های نظام در مداحی‌ها، نمازهای جمعه، سخنرانی‌ها و به‌ویژه صداوسیما، در جهت تقویت وحدت جهان اسلام استفاده کرد، هر چند الان بعضی‌ها جز برای تفرقه و گسترش کینه بین مسلمانان کاری نمی‌کنند.