بی‌بی‌سی: انتشار تصاویر کشیده شدن جسد شخصی که گفته می‌شود یک شبه‌‌نظامی کرد است در خیابان توسط «پلیس» با واکنش‌های گسترده‌ای در این کشور رو‌به‌رو شده است. این ویدئو که هنوز اصالت آن از طرف دولت ترکیه به تایید نرسیده است، می‌تواند به تنش‌های فعلی در این کشور میان دولت و کردها، بیش از پیش دامن بزند.


در این تصاویر، خودرویی که گفته شده متعلق به پلیس است، جسد این فرد را با طنابی که دور گردنش انداخته شده، در خیابان‌های شیرناک در جنوب شرقی ترکیه می‌کشد. فرد کشته شده، حاجی لقمان بیرلیک ۲۴ ساله است که داماد لیلا بیرلیک، نماینده کرد مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق‌ها است. خانواده او می‌گویند که حاجی لقمان، فعال حقوق بشر و فیلمساز بود. بیرلیک گفته است که دامادش که زخمی شده بود، بازداشت شد و به‌طور خودسرانه به قتل رسید. البته او تایید کرده است که دامادش به پ‌ک‌ک پیوسته بود.


این در حالی است که تصاویر مربوط به این اقدام ابتدا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در آن تصاویر، جسدی با پیراهنی قرمز رنگ و شلواری تیره، با طنابی بر گردن نشان داده می‌شد که در خیابان‌های تاریک کشیده می‌شد. در بخشی از ویدئو چنان به نظر می‌آمد که این تصاویر از داخل خودرو گرفته شده است. صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها از جمله افرادی بود که در توییتر خود یکی از تصاویر مربوط به کشیده شدن جسد را بازنشر کرد. در تصاویر ویدئویی منتشر شده، ماموران حاضر در خودرو به جسد دشنام می‌دهند و یکی از آنها به دیگری برای کشتن این فرد تبریک می‌گوید.