ایسنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر کیفیت آب تهران بسیار بالا است و می‌توان از 20 نمره به آن نمره 19 داد.

محمد پرورش اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمورد کیفیت آب، فرآیند تولید به طور کامل ارزیابی شده و با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی مطلوب بود توانستیم از آب سطحی بیشترین استفاده را کنیم. وی با بیان اینکه کیفیت آب سطحی بسیار مطلوب است، گفت: برای سال‌هایی که مشکل کمبود آب سطحی داریم، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم که بر این اساس قرار است دو پروژه را در رینگ تهران اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: قسمتی از پروژه قمربنی‌هاشم انتقال آب از تصفیه کن به یافت‌آباد و از رینگ بعثت به 16 سلیمانیه است و با توجه به اینکه طرح سلیمانیه تا اواخر دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد، می‌توان گفت که بعد از آن سامانه شرق پایدار می‌شود.

پرورش درباره وضعیت دستگاه‌های تصفیه آب اظهار کرد: ترجیح ما این است که در این باره اظهار نظری نکنیم زیرا به محض ورود ما به این حوزه بخش خصوصی به کیفیت آب تهران ورود پیدا می‌کند بنابراین انتظار داریم که مراجع ذی‌ربط به وضعیت این دستگاه‌ها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تکمیل و استاندارد‌سازی کیفیت آب شرب است، گفت: در حال حاضر کیفیت آب تهران در وضعیت خوبی قرار دارد و در این مساله شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص آخرین وضعیت هوشمندسازی شبکه آب و فاضلاب، اظهار کرد: در حال حاضر بخش اعظم هوشمندسازی انجام شده است، اما مساله قابل توجه این است که برای تکمیل این موضوع نیازمند اعتبار هستیم.

پرورش با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل تکمیل این پروژه مساله اقتصادی است، گفت: برای انجام هوشمندسازی و خرید تجهیزات نیازمند اعتبارات کافی هستیم چراکه درحال حاضر منابع تنها مختص هزینه‌های جاری می‌شود. به گفته وی، افزایش تعرفه آب برای حل مشکلات این صنعت و انجام پروژه‌ها می‌تواند بسیار راه گشا باشد زیرا در حال حاضر درآمدها جوابگوی رفع مشکلات نیست.