دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید شرایط مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود تا آنان بدون نگرانی به فعالیت خود بپردازند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در دهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اصفهان خواستار ارائه قوانین سرمایه‌گذاری به صورت شفاف برای سرمایه‌گذاران خارجی شد و افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی بین فعالان اقتصادی داخلی با سرمایه‌گذاران خارجی از مشاوران حقوقی در جریان مذاکرات استفاده شود.

وی همچنین خواستار حضور نماینده‌ای از نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات در کمیته با هدف تسهیل حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان شد و افزود:صدور روادید و تایید صلاحیت سرمایه‌گذاران خارجی در مرحله مقدماتی مذاکره باید مورد توجه دستگاه‌های نظارتی باشد.

سهل‌آبادی با انتقاد از روند ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی گفت: میزان تسهیلاتی که مصوب می‌شود تا در اختیار یک واحد تولیدی دچار بحران شده قرار گیرد، در زمان پرداخت تکه تکه می‌شود.

وی خواستار تشکیل یک گروه کارشناسی برای بررسی واحدهای تولیدی بحران‌زده استان شد و گفت: برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی سخت گیری می‌کنند، این در حالی است که با ارائه تسهیلات، فعالیت تولیدی این واحدها از سر گرفته می‌شود.

وی در ادامه از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: بسیاری از اختلافات بین فعالان اقتصادی در اتاق قابل رفع است.

احمد خسروی وفا، رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در این جلسه هدف از تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان را حمایت حقوقی از واحدهای تولیدی دچار رکود و جلوگیری از بیکاری کارگران آنها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی تلاش می‌کند محیط سالمی برای فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه واحدهای تولیدی استان فراهم کند.

دهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با هدف بررسی ظرفیت‌های حقوقی استان به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ارائه گزارش کمیته کارشناسی بازسازی و حمایت از واحدهای ورشکسته و متوقف درخصوص هفت بنگاه اقتصادی استان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.