آی تی ایران: تقریبا تمام مدیران ارشد اپل و دوستان و همکاران سابق استیو جابز علیه فیلم جدید استیو جابز موضع انتقادی گرفته‏اند و حالا مشخص شده این فیلم با همکاری یکی از مدیران سابق اپل ساخته شده که رابطه بدی با استیو جابز داشت.

جان اسکالی کسی بود که از سوی جابز به اپل آورده و مدیرعامل شد، اما به‌دلیل اختلافش جابز بعدا شرکت را ترک کرد. حالا مشخص شده که فیلمنامه نویس مشهور فیلم استیو جابز یعنی آرون سورکین برای ساخت این فیلم چند بار با جان اسکالی دیدار کرده است. در جریان این دیدارها اسکالی توضیحاتی را درباره شخصیت جابز و نوع رابطه او با خودش و دیگران ارائه داد. جان اسکالی حالا می‏گوید:

سورکین یک فیلمنامه‏نویس عالی است هر چند ممکن است دقیقا همان کلمات گفته شده را در فیلم نیاورده باشد اما این همان کلماتی است که وقتی می‏شنوید می‏گویید بله این همان شخص است. حالا مشخص شده جان اسکالی و همسرش فیلم را به‌طور خصوصی تماشا کرده‏اند و از آن بسیار خوششان آمده.

درحالی‌که تیم کوک و جانی آیو گفته‏اند که این فیلم تصویر درستی از استیو جابز ارائه نداده و آن را یک فیلم فرصت طلبانه معرفی کرده‏اند. جان اسکالی معتقد است که اگر استیو این فیلم را می‏دید از آن خوشش می‏آمد. اسکالی با این حال معتقد است که این فیلم تا اندازه‌ای تصویر منفی و واقعی استیو جابز در جوانی او را نشان داده که این باعث فهم بیشتر مردم از این شخصیت می‏شود و مردم با خود خواهند گفت:‏خب پس استیو جابز این بود.

انتقاد همسر استیو جابز از فیلم زندگی وی

از سوی دیگر همسر استیو جابز - مدیرعامل فقید شرکت اپل - با پخش یک فیلم سینمایی درباره زندگی وی مخالفت کرد. در این فیلم مایکل فاسن‏بندر نقش شخصیت استیو جابز را ایفا می‏کند. به نقل از «ایسنا» روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که همسر استیو جابز تلاش کرده که مانع پخش یک فیلم جدید درباره همسر متوفی خود شود. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد: لورن پاول جابز برای جلوگیری از پخش این فیلم جدید با عنوان «استیو جابز» با شرکت‌های سونی پیکچرز و یونیورسال پیکچرز وارد مذاکره شده است.

فیلمنامه این فیلم از سوی آرون سورکین و براساس زندگینامه جابز که در سال ۲۰۱۱ از سوی والتر ایزاکسون نوشته شد، نگارش شده است. گزارش‏ها حاکی از این است که مخالفت همسر جابز با کتاب ایزاکسون دلیل مخالفت وی با این فیلم بوده است اگرچه عوامل ساخت فیلم سعی داشتند از نظرات وی در ساخت فیلم استفاده کنند. اسکات رادین، تهیه کننده فیلم، به وال استریت ژورنال گفت: او با وجود خواهش‏های مکرر من با هرگونه مذاکره درباره فیلمنامه مخالفت کرد.