خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری بر تاثیر مستقیم بر مبادلات اقتصادی کشور و کمک به افزایش بهره‌وری ملی با به‌کارگیری فناوری های روز دنیا، تاکید کرد.

محمود واعظی همزمان با ۱۷ مهر روز جهانی پست در پیامی اعلام کرد: صنعت پست به دلیل داشتن توانمندی‌های فراوان، نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند. وی با بیان اینکه ساختار اصلی این صنعت را، نیروی انسانی تشکیل می‌دهد اضافه کرد: در این بین اعتماد و اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانه‌ای محکم برای این شبکه به شمار می‌رود که هیچ سازمان یا دستگاهی تاکنون از آن برخوردار نبوده است.

وی با تاکید براینکه باید عقب‌ماندگی‌های گذشته صنعت پست در ایران جبران شود، اجرای این مهم را نیازمند خلاقیت و نوآوری، سرعت حرکت به سمت پست نوین و ارائه خدمات جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین عنوان کرد.

واعظی ادامه داد: خوشبختانه طی دوسال اخیر، پست ایران با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار سازمانی و ارائه سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر فناوری تا حدود زیادی مشکلات را پشت سرگذاشته و به ثبات نسبی دست یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این بخش، در ابتدای مسیر تحولات قرار داریم و هنوز تا رسیدن به سطح موردنظر فاصله بسیار است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد راسخ به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پست دارد و در تمامی زمینه‌ها این صنعت را پشتیبانی و حمایت می‌کند.