فارنت: جای تردید نیست که آی‌فون ۶s شرکت اپل از دوربینی با کیفیت بالا و البته قابلیت‏های متعدد بهره‏مند شده است، اما ممکن است برای کاربران زیادی سوال باشد که دوربین این دستگاه هوشمند در مقایسه با DSLR حرفه‏ای مانند نیکون D۷۵۰ چه عملکردی دارد؟

در جدیدترین ویدئوی منتشر شده، یک کاربر خوش ذوق به مقایسه کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴K در این دو دستگاه هوشمند پرداخته و نکته جالب و تعجب‏برانگیز اینکه آی‌فون ۶S در این رقابت توانسته به خوبی دوربین یادشده از نیکون را از نقطه‏ نظر کیفی پشت سر بگذارد.

در واقع فیلمبرداری چشم‏نوازتر، شفاف‏تر و با جزئیات بیشتر از ویژگی‏های فیلمبرداری ۴K آی‌فون جدید اپل در مقایسه با این DSLR نیکون است. با این وجود مدنظرداشته باشید که این بررسی به معنای کم‏شدن از ارزش‏های نیکون D۷۵۰ یا دیگر DSLRهای موجود در بازار نیست. فیلم‏برداری ۴K یک قابلیت اضافی برای دوربین‏ها و البته گوشی‏های هوشمند بوده و از سوی دیگر تعویض لنز روی نیکون بسیار ساده‏تر است.

از سوی دیگر ویدئوی یادشده در شرایط بهینه و بدون آزمایش در محیط‏های با نور کم ضبط شده‏ است. نهایتا می‏توان از این ویدئو نیز به‌عنوان گواهی بر کیفیت بالای دوربین آی‌فون ۶S یاد کرد.