جی اس ام: با قابلیت App Slicing اپلیکیشن‏های نصب‏شده روی آی‏دیوایس فضای کمتری اشغال می‏کنند. این قابلیت، که قرار بود به iOS ۹.۰ اضافه شود، سرانجام به iOS ۹.۰.۲ اضافه شد.

تیم مهندسی بخش نرم‏افزاری iOS شرکت اپل بار دیگر دست‏به‏کار شده و برای آی‏دیوایس‏های قدیمی‏تر و نسخه‏های کم‏حجم مانند آی‌فون ۱۶ گیگابایتی چاره‏ای اندیشیده تا کاربران با نصب برنامه‏های مختلف روی دستگاه‌شان از فضای بیشتری بهره ببرند و در واقع برنامه‏ها فضای کمتری اشغال کنند.

این سیستم قبل از دانلود و نصب برنامه تشخیص می‏دهد که کاربر با چه دستگاهی وارد اپ‏استور شده و درنتیجه نسخه بهینه‏شده برای همان دستگاه را با حجم مناسب‏تر دانلود می‏کند.

به‏طور مثال، اگر اپلیکیشنی مثل فیس‌بوک، به‏صورت Universal ساخته شده باشد که هم با رزولوشن بالای صفحه نمایشگر آیپد ایر ۲ و هم با صفحه کوچکی مانند صفحه آی‌فون ۴اس منطبق باشد، عملا نیازی نیست که کاربران آی‌فون ۴اس نسخه Universal آن را دانلود کنند؛ با استفاده از این سیستم جدید خودبه‏خود نسخه مخصوص، بهینه‏شده و کم‏حجم‏تر برای آی‌فون۴اس دانلود و نصب می‏شود.

خبر خوب برای برنامه‏نویسان و توسعه‏دهندگان این است که لازم نیست کار خاصی انجام دهند و اکوسیستم قدرتمند اپ‏استور روی دستگاه‏هایی که iOS ۹.۰.۲ به بعد را اجرا می‏کنند این کار را به‏صورت خودکار انجام ‏می‏دهد.