فارنت: براساس جدیدترین گزارش‏های منتشر شده، مدت زمان ممکن برای استفاده از باتری آی‌فون‏های جدید اپل پس از یک‏بار شارژ، وابستگی زیادی به نوع تراشه موجود در این دستگاه‏های هوشمند جدید اپل دارد.

در واقع عمر شارژ باتری آی‌فون ۶s و ۶s Plus به این بستگی دارد که کدام یک از دو شرکت سامسونگ و TSMC تراشه مورد استفاده در این دو دستگاه را تولید کرده‏اند.

آن‏طور که وب‏سایت Anandtech گزارش کرده، پردازنده تولیدی TSMC چیزی در حدود ۱۰ درصد بزرگ‏تر از نسخه تولیدی سامسونگ بوده و همین باعث تفاوت در مدت زمان ممکن برای بهره‏گیری از باتری این دستگاه شده است.

تراشه‏های تولیدی سامسونگ در قالب مدل N۷۱AP در آی‌فون ۶S و در قالب مدل N۶۶AP در آی‌فون ۶S Plus قرارگرفته‏اند و پردازنده تولیدی TSMC تحت مدل N۷۱MAP در آی‌فون ۶S و تحت عنوان N۶۶MAP در آی‌فون۶S پلاس استفاده شده است. پس از اجرای نرم‏افزار بنچمارک Geekbench ۳ روی آی‌فون‏های بهره‏گیرنده از دو مدل تراشه نیز مشخص شد دستگاه مجهز به تراشه TSMC تا رسیدن میزان شارژ به ۵۰ درصد زمان ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه و ۴۴ ثانیه و دستگاه مجهز به تراشه سامسونگ یک ساعت و ۴۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه را ثبت کرده که تفاوت ۵۰ دقیقه‏ای را نشان می‏دهد.