ایسنا: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به نامه جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) پاسخ داد . این نامه به شرح زیر است: «از لطف شما و سایر دانش‌آموختگان بزرگوار دانشگاه امام صادق (ع) بسیار سپاسگزارم.


آنچه در دانشگاه اتفاق افتاد خلاف انتظار نبود و مرا زیاد ناراحت نکرد. توقع برخوردهای بسیار تندتر را داشتم و بسیاری به من توصیه کرده بودند که به مراسم نروم، ولی نتوانستم خودم را راضی کنم. قبلا هم که برای دیدار مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی (رضوان الله تعالی علیه) به دانشگاه رفته بودم با برخورد مشابهی روبه‌رو شده بودم؛ بنابراین به این نوع مهرورزی‌ها که منحصر به دانشگاه امام صادق (ع) هم نیست عادت دارم. البته محبت ویژه جناب دکتر سعید مهدوی و جناب میرلوحی بسیار دلگرم‌کننده و بسیار بیش از انتظار بنده بود. نامه شما و دوستان نیز بنده را بیش از گذشته شرمنده بزرگواری شما و بقیه مردم خوب کشور کرد. شاد و سربلند باشید.» پیش از این جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در نامه‌ای به وزیر خارجه با پوزش از حوادث پیش‌ آمده در حاشیه مراسم بزرگداشت جان باختن مرحوم محمد رحیم‌ آقایی‌پور در این دانشگاه، از دیپلماسی ظریف حمایت کردند. به گزارش «ایسنا»، متن نامه دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

از اینکه برای حضور در مراسم بزرگداشت جان باختن دوست عزیزمان مرحوم محمد رحیم‌ آقایی‌پور که در فاجعه منا جان به جان‌آفرین تسلیم نمود و تسلای یاران و بازماندگانش، به دانشگاه امام صادق (ع) تشریف آوردید، سپاسگزاریم. این مکتوب، نامه صمیمانه‌ای است از سوی کسانی که شما و سیاست خارجی عزتمندانه دولت تدبیر و امید را دوست می‌دارند و علاقه‌مندند که نشان دهند عقلانیت در همه جا هست و طرفداران خود را دارد، اگر چه و هرگز ناسزا نمی‌گوید، ناآرام نیست و عصبی نمی‌شود. با خبر شدیم که امروز ۱۵ / ۷ / ۹۴ چند نفری به گونه‌ای غیرمتعارف یا دست کم به دور از شأن دانشگاه و دانشجویان امام صادق (ع) متعرض جنابعالی شده‌اند که به فرموده رهبری معظم انقلاب، فرزند غیور این انقلاب هستید. اگر چه از افتخارات ماست که خود را در مضیقه قرار دهیم تا مخالفان بتوانند حرف خود را بزنند و طبع جنابعالی نیز بلندتر از آن است که با چنین حرکاتی، خدشه‌ای بر نگاه شما نسبت به اکثریت دانش‌آموختگان و دانشجویان این دانشگاه ایجاد شود، اما شاید دست کم در چنین مراسمی و در چنین مکانی انتظار این برخورد عصبی را نداشتید و حق با شماست! هرچند این نخستین‌بار نیست که تنی چند نام پرآوازه دانشگاه امام صادق (ع) را که همواره با خردورزی و فرهیختگی همراه بوده است، به نفع اقلیت بس اندک خود استفاده کرده‌اند، لیکن ما جمع عظیمی از دانشجویان و دانش‌آموختگان، ضمن تقبیح این گونه رفتارها، از شما تقاضا می‌کنیم همچنان در مسیر احقاق شأن و حقوق ملت استوار باشید و با کسانی که احترام این ملت را حفظ می‌کنند متقابلا با احترام برخورد کنید و لبخند بزنید، و با تکیه بر دیپلماسی مبتنی بر عقلانیت به اعتلای نام شایسته مردم، ایران و اسلام ادامه دهید و در این راه ما را همچون خیل خروشان ملت همراه خود بدانید.»