تسنیم: مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: ما از سه سال پیش برنامه‌هایی برای جلوگیری از کوچ مشترکان خود داشته‌ایم بنابراین، ترابردپذیری یک فرصت برای ما خواهد بود.

وحید صدوقی در ارتباط با ضرر و زیان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها برای شرکت ارتباطات سیار اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دو سال گذشته دنبال ایجاد فضایی رقابتی بین اپراتورهای موبایل بود و طرح‌های مختلفی در این زمینه از جمله ترابردپذیری شماره‌ها که امکان جابه‌جایی مشترکان در اپراتورها با حفظ شماره و رومینگ ملی که امکان استفاده از ظرفیت شبکه اپراتورها را می‌دهد، تصویب کرد.

وی عنوان کرد: با اجرای رومینگ ملی ۸۰۰ هزار مشترک ایرانسل و رایتل از ظرفیت شبکه همراه اول استفاده می‌کنند هر چند که این مزیت به حساب می‌آید اما می‌تواند نقطه ضعف برای همراه اول باشد.

او افزود: شبکه همراه اول و میزان پوشش آن به وسعت کل کشور است اما با اجرای این طرح، چنین ظرفیتی را با سایرین به اشتراک گذاشته‌ایم. باوجود اینکه چنین کاری برای ما درآمد به همراه دارد اما نباید فراموش کنیم که مزیت همراه اول، پوشش حداکثری در کل کشور است که اکنون امکان استفاده از این فرصت را به اپراتورهای دیگر نیز داده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه فاز اول ترابردپذیری شماره‌ها در بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: این موضوع هم قطعا تهدیدات و فرصت‌هایی را به دنبال دارد به گونه‌ای که اگر کیفیت خدمات همراه اول خوب نباشد، مشترکان به شبکه دیگری کوچ می‌کنند.

صدوقی خاطرنشان کرد: با این حال نگران اجرای چنین طرحی نیستیم زیرا حق انتخاب به مشترکان موبایل می‌دهد تا با حفظ شماره به سمت استفاده از خدمات اپراتوری دیگر بروند.

او افزود: اگر شبکه پایدار و خوبی داشته باشیم، قطعا جای نگرانی نیست، زیرا می‌توانیم به فکر جذب مشترکان جدید نیز باشیم.

مدیرعامل همراه اول گفت: ما از سه سال پیش برنامه‌هایی برای جلوگیری از کوچ مشترکان خود داشته‌ایم، بنابراین ترابردپذیری یک فرصت برای ما خواهد بود.