فارنت: اپل با عرضه آی‌فون‌های جدید خود چشم کاربران را به فناوری روشن کرد که بدون شک زمان زیادی برای ابداع و به کارگیری آن صرف شده است، این فناوری که تاچ سه‌بعدی نامیده می‌شود باعث شده تا تعامل با صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به گذشته متفاوت‌ باشد و کاملا‌ طبیعی است که اپلیکیشن‌ها وبازی‌ها از لحاظ عملکرد راه‌های جدیدی را برای تعامل با کاربر پیدا کنند، امروز ۴ بازی آی‌فون معرفی می‌کنیم که در حال حاضر با قابلیت تاچ‌ سه‌بعدی سازگاری کامل دارند.

اگر تاکنون در خصوص تاچ‌ سه‌بعدی نشنیده‌اید باید گفت که صفحه‌نمایش گوشی‌های آی‌فون 6S و 6S پلاس به غیر از لمس معمولی که به آن عادت داریم، میزان فشار انگشت را نیز شناسایی کرده و عکس‌العمل مناسب نشان می‌دهد، این فرآیند به لطف سیستم‌‌عامل iOS9 و صفحه‌نمایش جدید این گوشی‌ها میسر شده است.

ناگفته پیداست این فناوری هنوز در ابتدای راه به سر می‌برد و به این ترتیب اپلیکیشن‌های زیادی با تاچ سه‌بعدی سازگاری ندارند، اما در حال حاضر فرآیند‌هایی نظیر مشاهده پیش‌نمایش ایمیل‌ها و ایجاد میان‌بر روی صفحه اصلی با لمس محکم صفحه‌نمایش امکان‌پذیر است. این فناوری از همان ابتدای ظهور خود نوید تعامل بهتری با بازی‌های کامپیوتری را به ارمغان آورد. کنترل بازی‌های موبایل به راحتی انجام نمی‌شود و دقت بازی‌های کنسولی را روی موبایل نداریم، اما انتظار می‌رود سازندگان بازی‌های موبایل در آینده با این فناوری جدید خلاقیت‌های بیشتری را در کنترل و تعامل با بازی‌های موبایل ایجاد کنند.

متاسفانه در حال حاضر بازی‌های زیادی از این تاچ‌ سه‌بعدی اپل پشتیبانی نمی‌کنند اما باز هم چند عنوان را می‌توان نام برد که این فناوری جدید تجربه لذت‌بخشی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. با در نظر داشتن موارد فوق قصد داریم نیم‌ نگاهی به بازی‌هایی داشته باشیم که تاچ‌ سه‌بعدی اپل در حال حاضر با آنها سازگار است.‌


بازی AG Drive
اگر از طرفداران بازی‌های اتومبیلرانی در گوشی‌های موبایل باشید به خوبی می‌دانید که در این بازی‌ها با فشردن نماد‌های پدال گاز و ترمز در قسمت راست و چپ صفحه‌نمایش گوشی قادر هستید سرعت را کنترل کنید، اما این بازی با به کارگیری فناوری تاچ‌ سه‌بعدی امکان گاز دادن را با لمس بیشتر صفحه‌نمایش میسر کرده است. این بازی متاسفانه رایگان نیست و برای آن باید ۹۹/۴ دلار بپردازید.

بازی پیانوی جادویی (Magic Piano)






در این بازی کافی است تا ملودی دلخواه خود را انتخاب کنید، سپس با فشردن کلید‌های پیانو، آهنگ مورد نظر شما اجرا می‌شود، جالب اینجا است که اگر لمس محکم‌تری روی کلید‌های پیانو در این بازی داشته باشید، صدای بلند‌تری از پیانو به گوش می‌رسد. این بازی رایگان است.

بازی استراتژیک Special Tactics Online
این بازی از لحاظ تعامل با صفحه‌نمایش تاچ‌ سه‌بعدی فرق زیادی نکرده است و تنها کاربر قادر است با لمس محکم‌تر صفحه‌نمایش تعداد نیروهای بیشتری را به صورت همزمان انتخاب کند. این بازی نیز رایگان است.

بازی Blobs Game







فناوری تاچ سه‌بعدی به کار رفته در گوشی‌های آی‌فون 6S و آی‌فون 6S پلاس در این بازی به خوبی به چشم می‌آید، لمس بیشتر صفحه‌نمایش باعث می‌شود نقطه مورد نظر شما کوچک‌تر شود و بهتر بتوانید آن را هدایت کنید.
جالب اینجاست که آیکون این بازی نیز نسبت به لمس سه‌بعدی تعامل نشان می‌دهد و با فشار دادن محکم آن حالت‌های مختلف سختی بازی نمایش داده می‌شود. این بازی هم رایگان است.
‌همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد این فناوری‌ هنوز در ابتدای راه است و بدون شک در آینده شاهد بازی‌های بیشتری هستیم که تاچ‌ سه‌بعدی هیجان بیشتری به آنها خواهد بخشید.