احتمال پایان تولید گوشی‌های بلک‌بری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بلک‌بری هشدار داد اگر عرضه این گوشی تا پایان سال جاری میلادی سودآور نشود، تولید آن را متوقف خواهد کرد.

به گزارش پی سی ورلد، جان چن معتقد است گوشی‌های بلک‌بری باید تا قبل از آغاز سال ۲۰۱۶ برای شرکت سازنده‌اش سود به ارمغان بیاورند، در غیر این صورت تداوم تولید آنها بی‌معنا خواهد بود.

وی افزود: ما باید تا سال آینده کسب و کارمان را سودآور کنیم. در غیر این صورت من در مورد کارهایی که باید انجام بدهیم تجدیدنظر می‌کنم. شغل من این است که مطمئن شوم ارزش شرکت حفظ شده و در حال افزایش است.

z

گوشی‌های بلک‌بری تا قبل از عرضه آی‌فون در سال ۲۰۰۷ پرطرفدارترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شدند. اما این شرکت از آن زمان تاکنون نتوانسته خود را با تحولات بازار هماهنگ کند.

بر اساس بررسی‌های موسسه تحقیقاتی کام اسکور، سهم بلک‌بری از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۰۹ برابر با ۶/ ۴۲ درصد بود. اما این رقم ۶ سال بعد در سال ۲۰۱۵ به ۲/ ۱ درصد کاهش یافت.

در حال حاضر نیز آینده‌ای تیره و تار فراروی بلک‌بری است و مشخص نیست آیا این شرکت می‌تواند شهرت و اعتبار گذشته خود را احیا کند یا خیر.