جی اس ام: حال که چند هفته‌ای از ورود آی‌فون‌های جدید به بازار می‌گذرد، مشخص شده که پردازنده‌های A۹ ساخت سامسونگ و TSMC نه‌تنها در اندازه، بلکه در طول عمر باتری نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

نتایج بنچمارک این‌طور نشان می‌دهد که پردازنده TSMC حدود ۲ ساعت طول عمر باتری بیشتری نسبت به مدل دیگر در اختیار کاربر قرار می‌دهد که بسیار قابل توجه است.

اما اگر می‌خواهید بدانید پردازنده آی‌فون ۶ اس و ۶ اس پلاس شما ساخت کدام‌یک از این دو شرکت است، لازم است اپلیکیشن Battery Memory System Status Monitor را از اپ استور نصب کنید.

پس از اجرای اپلیکیشن به تب System بروید و در بخش Device به دنبال Model بگردید؛ یعنی جایی که مدل دستگاه شما را نشان می‌دهد. اگر در این قسمت N۷۱mAP یا N۶۶mAP نوشته شده باشد، آی‌فون شما پردازنده TSMC در اختیار دارد و اگر N۷۱AP یا N۶۶AP درج شده، آی‌فون شما با پردازنده سامسونگ کار می‌کند.

اپل در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که تفاوت طول عمر باتری این پردازنده‌ها در استفاده واقعی حدود ۲ تا ۳ درصد است، درنتیجه بر کار شما تاثیری ندارد؛ اما اگر واقعا خرید آی‌فونی با پردازنده TSMC برایتان مهم است، می‌توانید از این روش برای پیدا کردن مدل موردنظر خود استفاده کنید.