واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «چرا استراتژی در سازمان‌های ایرانی پیاده‌سازی نمی‌شود، روش‌های پیاده‌سازی استراتژی در سازمان‌ها (استراتژی ستاره‌ها)» در روز پنج‌شنبه ۲۳ مهرماه به مدت ۷ ساعت، برگزار می‌کند.

امروزه تحول ومقابله با بحران‌های محیطی و سازمانی جزو غیرقابل تغییر سازمان‌های پویا و بالنده است. احساس نیاز در تدوین استراتژی وحرکت سازنده در این مسیر سبب شده است بسیاری از سازمان‌ها اقدام به تدوین استراتژی کنند. لیکن در بسیاری از موارد تدوین استراتژی بیشتر جنبه تشریفاتی و سازمانی پیدا کرده که زمینه عدم اجرای آن را در سازمان‌های مختلف سبب شده است. در این رهپویه؛ ضمن عارضه یابی دلایل عدم اجرای استراتژی در سازمان به فراگرد نقش آن در جهت توسعه سازمانی اشاره می‌شود. در عارضه‌یابی دلایل عدم اجرای استراتژی به نقش رهبران سازمانی؛ عدم تخصیص بودجه در جهت اجرای استراتژی؛ فقدان کنترل و نظارت مستمر در اجرای استراتژی اشاره می‌شود.

شاید از مهم‌ترین دلایل عدم اجرای استراتژی در سازمان فقدان دانش استراتژیک است که متولیان سازمانی کمتر به آن پرداخته‌اند. به این منظور دکترعلیرضا یوسفی دارای دانشنامه دکترای مدیریت استراتژیک ضمن اشاره به کم و کاستی‌های عدم اجرای استراتژی به ارائه راهکار مناسب برای اجرای استراتژی در سازمان خواهد پرداخت.

مباحث و سرفصل‌های کلیدی:

در این دوره کارشناسان ومدیران سطوح عملیاتی؛ اجرایی ورهبری سازمان به نقش استراتژی در تحول زیربنایی در ساختار سازمان آشنا خواهند شد.

۱- نحوه تدوین استراتژی.۲- اصول تشکیل گروه SG. ۳- نحوه آنالیز GAP در استراتژی. ۴- روش‌های پیاده‌سازی استراتژی. ۵- نقش SM در تدوین استراتژی. ۶- اصول هزینه برای استراتژی. ۷- رموز موفقیت سازمان‌های استراتژی محور. ۸- اثرات استراتژی در پیشرفت سازمان. ۹- تفاوت برنامه‌ریزی استراتژیک با مدیریت استراتژیک SP و SM . ۱۰- روش‌های تحلیل ذی‌نفعان داخلی وخارجی در استراتژیIEF و EFE علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه فرمایند.