همکاران سیستم: مجموع هزینه‌های پرداخت شده در عرصه زیرساخت‌های پردازش ابری شامل سرورها، حافظه‌های اطلاعاتی و سوئیچ‌های Ethernet طی سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال قبل از آن رشد ۱/ ۲۴ درصدی را تجربه می‌کند تا به گفته IDC ارزش این بازار به ۶/ ۳۲ میلیارد دلار برسد.

به گزارش وب‌سایت itp، این مرکز تحقیقاتی در گزارشی با عنوان «بررسی فصلی بازار جهانی زیرساخت‌های پردازش ابری IT» توضیح داد رقم مذکور معادل یک‌سوم هزینه‌هایی است که کاربران در بخش زیرساخت‌های IT سازمان‌ها پرداخت می‌کنند.

این رقم از سال ۲۰۱۴ میلادی ۹/ ۲۷ درصد بیشتر بوده است. پیش‌بینی شده است میزان سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های پردازش ابری خصوصی با رشد ۸/ ۱۵ درصدی به ۱/ ۱۲ میلیارد دلار برسد و این در حالی است که IDC رشد سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های ابری عمومی را با رشد ۶/ ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل، ۵/ ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

در بخش دیگر گفته شد سرمایه‌گذاری‌ها روی زیرساخت‌های سنتی و غیرابری طی سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش ۶/ ۱ درصدی را تجربه می‌کند. با وجود این مرکز تحقیقاتی IDC گزارش داد بخش خدمات غیرابری همچنان بزرگ‌ترین بخش در این بازار محسوب می‌شود که ارزش آن به ۸/ ۶۶ میلیارد دلار می‌رسد.