دنیای اقتصاد: قائم‌مقام رگولاتوری اعلام کرد: صدا و سیما براساس قانون صرفا متولی پخش فراگیر صوت و تصویر است و در موارد غیرفراگیر که به‌عنوان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات است دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی الزامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، لطف‌الله سبوحی در این خصوص گفت: صدا و سیما می‌تواند از امکانات و زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات که توسط دارندگان پروانه از رگولاتوری، فراهم شده‌اند برای انجام وظایف خود اقدام کند و تمام محتوی صوتی و تصویری در انحصار صدا و سیما نیست. وی تاکید کرد پخش فراگیر یک مفهوم کاملا مشخص با تعاریف استاندارد است و صدا و سیما باید در راستای وظایف خود برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به گسترش روزافزون حجم ترافیک و محتوا در شبکه ارتباطی بی‌سیم و نیاز به فرکانس‌های بیشتر به‌عنوان زیرساخت اصلی و تصمیمات اتخاذ شده در مجامع بین‌المللی گفت: تغییر تلویزیون آنالوگ به دیجیتال، تغییرات جدی در جدول فرکانسی کشورها به‌وجود آورده است و بخش‌هایی از فضای فرکانسی که قبلا برای پخش همگانی استفاده می‌شده است در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار خواهد گرفت.

سبوحی تصریح کرد: بر همین اساس تغییرات لازم روی جدول ملی فرکانس کشور توسط سازمان انجام شده است و در چارچوب این جدول هرگونه استفاده از باندهای فرکانسی بدون دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ممنوع بوده و این سازمان براساس قوانین و مقررات جاری کشور برای ممانعت از پخش اقدام خواهد کرد.

قائم‌مقام رگولاتوری به شرکت‌های علاقه‌مند به همکاری با صدا و سیما توصیه کرد: در چارچوب مقررات جدید فرکانسی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند و در صورت عدم رعایت ضوابط جدید فرکانسی کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعمال مقررات خواهند شد.