واگذاری حمام سالار و کاروانسرای شاه‌عباسی به کانون اتومبیلرانی

مهر: حمام سالار زنجان و کاروانسرای شاه عباسی کرج برای بهره‌برداری و مرمت از سوی صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار شد. حمام سالارخان برای نخستین‌بار به منظور بهره‌برداری و مرمت به بخش خصوصی واگذار شده چون با توجه به ظرفیت این بنای تاریخی، این واگذاری می‌تواند نقش مهمی در احیای حمام سالارخان زنجان داشته باشد. این حمام به مدت ۵ سال واگذار شده و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای مرمت آن در نظر گرفته شده است. اجاره ماهیانه‌ای که برای آن در نظر گرفته اند نیز ۱۷ و نیم میلیون ریال بوده است. کانون جهانگردی یک ماه فرصت بازسازی این حمام را دارد و در این مدت از پرداخت اجاره معاف است.

حمام سالار زنجان که در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع شده، بنایی تاریخی و زیبا متعلق به دوره قاجاریه است که در جوار گنبد معروف الجایتو سومین بنای مرتفع عظیم آجری جهان در شهر تاریخی سلطانیه زنجان واقع شده و یکی از محورهای اصلی جذب گردشگر به استان زنجان محسوب می‌شود.

کاروانسرای شاه عباسی کرج نیز به مدت ده سال به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سپرده شد. این کاروانسرا متعلق به دوران صفویه و در زمان حکومت شاه سلیمان صفوی، بین سال‌های ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ هجری قمری به سبک چهار ایوانی ساخته شده است.