گروه دیپلماسی: پیکر سردار شهید حسین همدانی جمعه شب در حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح از طریق فرودگاه مهرآباد تهران به کشور بازگشت.

به گزارش «ایسنا»، سرداران و همرزمان شهید همدانی از جمله سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، سردار سرلشکر غلامعلی رشید، سرلشکر مصطفی ایزدی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، سردار علی فدوی، سردار محمدرضا نقدی، سردار محسن کاظمینی، سردار ربانی، سردار خراطیان، سردار محمد پاکپور، سردار نجات و خانواده سردار شهید همدانی در این مراسم حضور داشتند. سردار همدانی از مستشاران ارشد ایران در سوریه در دفاع از حرم اهل بیت بود که در حومه شهر حلب به شهادت رسید. قرار است پیکر شهید همدانی امروز از ساعت ۹ صبح از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان ولیعصر (عج) با حضور مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم مومن، انقلابی و قدرشناس تشییع شود. پیکر سردار شهید حسین همدانی پس از تشییع در تهران به همدان منتقل و فردا در این شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. روز گذشته نیز سردار حسین دهقان،‌ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی به مقام شامخ این شهید والا مقام ادای احترام کرد. او ضمن عرض تبریک و تسلیت گفت: «بی‌تردید شهادت این یار و یاور امام و مقام معظم رهبری منشأ تحول و نقطه عطفی در مبارزه و جهاد در جبهه مقاومت علیه تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی است.»

وزیر دفاع تاکید کرد: «بی‌تردید همرزمان و همراهان این شهید عزیز راه نورانی و رهایی‌بخش او را ادامه خواهند داد و با انهدام کامل جریان جنایتکار تروریستی -تکفیری داعش انتقام خون این شهید و همه شهیدان جبهه مقاومت و زنان و مردان و کودکانی که مظلومانه به دست مزدوران نظام سلطه به شهادت رسیده‌اند را خواهند گرفت.» همچنین در پی شهادت سردار حسین همدانی در دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و مبارزه علیه گروه‌های تکفیری و تروریستی در کشور سوریه، آیت‌الله یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی شهادت این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت. از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر روز جمعه در همایش یادواره شهدای مسجد امام حسین(ع)، ضمن تسلیت شهادت سردار همدانی، با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عراق و سوریه که به‌صورت واقعی با تروریسم مقابله می‌کنند، تاکید کرد: «اگر شهدایی مانند همدانی در سوریه مقابل داعش نایستند، ناامنی و بی‌ثباتی که خواست کشورهای استکباری است به مرزهای ما کشیده خواهد شد.» علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی پیام تسلیتی صادر کرد. همزمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در پیام‌های جداگانه‌ای، شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی را تسلیت گفتند.