دنیای اقتصاد: مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی از مواد شیمیایی استفاده و به محصول تولیدی اسانس اضافه می کنند، گفت: باید استانداردی برای آبلیموهای مصنوعی و سنتزیک تهیه شود تا مردم آبلیموهای طبیعی را از غیرطبیعی و مصنوعی تشخیص دهند.
غلامحسین شفیعی با اشاره به تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد اظهارکرد: در کارگاه های زیرزمینی و غیر مجاز استان اصفهان، موارد بسیاری از تولید مصالح ساختمانی مشاهده می شود و این موضوع باید با توجه بیشتر سازمان نظام مهندسی و شهرداری حل شود. وی افزود: استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در شورای استاندارد استان نیز مطرح شد و قرار شد پیگیری این موضوع توسط سازمان نظام مهندسی و شهرداری انجام گیرد. در این باره باید مصوبه به کار گیری مجریان ذیصلاح در عملیات های ساختمانی استان اجرایی شود.

مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان، ادامه داد: وظیفه مجریان ذیصلاح ساختمانی، کنترل و نظارت برای استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد با هدف کاهش حوادث در ساخت و سازها در استانداری اصفهان مصوب شده، اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است. شفیعی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری در استان اصفهان، ۱۹۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل شده است که مصالح ساختمانی مانند تیرچه و بلوک حجم بیشتری را در ابطالی ها دارند. وی به مشکلات موجود در اداره کل استاندارد استان اشاره و اضافه کرد: این اداره کل در انجام فعالیت های خود با کمبود نیروی انسانی مواجه است و بیشتر کارشناسان این اداره چند شغله هستند. در این راستا باید مسوولان استان و سازمان استاندارد این موضوع را پیگیری کنند.

مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۱۹۳ پرونده در واحد حقوقی اداره کل استاندارد اصفهان تشکیل شده که ۴۵ پرونده به مراجع قضایی از جمله تعزیرات حکومتی و دادستانی ارجاع و باقی این پرونده ها به صورت کد خدا منشی حل شده است.
وی اظهارکرد: 102 واحد تولیدی در شش ماه نخست امسال پلمپ شدند که بیشتر آن ها در زمینه صنایع ساختمانی و شیمیایی فعالیت می کردند.

شفیعی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون تولید آبلیموهای صنعتی که در آنها اصلا از لیموترش استفاده نمی‌شود، اظهارکرد: چندین سال است که پیگیر چگونگی تولید آبلیمو هستیم، آبلیموهایی تولید می شوند که مطابق استانداردها هستند، اما برخی از واحدهای تولیدی از مواد شیمیایی استفاده و به محصول تولیدی اسانس اضافه می کنند و برخی واحدهای تولیدی نیز وجود دارند که اصلا از لیمو استفاده نمی کنند. وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد پیگیر موضوع تولید آبلیمو است، ادامه داد: باید استانداردی برای آبلیموهای مصنوعی و سنتزیک تهیه شود تا مردم آبلیموهای طبیعی را از غیرطبیعی و مصنوعی تشخیص دهند.
مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان، گفت: اداره استاندارد به بحث صنایع دستی نیز ورود پیدا کرده است و تاکنون در زمینه های قلمکاری، خاتم کاری، مینا و منبت کاری، کاربرد علامت استاندارد را ارایه کرده ایم.