دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: براساس طرح ۹ماده ای حوضه آبریز زاینده رود، مدیریت استان نباید اجازه دهد قطره ای آب به ناحق جابجا و باید طرح بهشت آباد نیز هرچه زودتر فعال شود.
رسول زرگرپور در جلسه مشترک با انجمن صنفی کشاورزان اصفهان، با اشاره به اعتبارات حوادث، اظهار داشت: اعتبارات حوادث به گونه ای است که وزیر کشور در ستاد حوادث غیر مترقبه از دولت درخواست می کند و پس از تصویب به استان ابلاغ می شود. وی با بیان اینکه امسال مدیریت استان درخواست ۴۵ میلیارد تومان اعتبار کرده است، افزود: این ۴۵ میلیارد تومان به تصویب رسیده که ۹ مورد برای هزینه کردن آن ذکر شده که یک مورد آن مربوط به شرق اصفهان است و بقیه بر اساس شاخص هایی چون خشکسالی، تگرگ، هزینه های آبرسانی سیار و ... به تصویب ستاد بحران می رسد.

استاندار اصفهان به اجرای طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و افزود: در این رابطه طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور از وی درخواست کردیم که دستگاه های ذیربط عملکرد خودشان را در شورای عالی آب ارائه دهند که معاون اول نیز از وزیر نیرو درخواست کرد که گزارش عملکرد ارائه شود و احتمالا در جلسه آتی شورای عالی آب مطرح می شود و گزارش رسمی ارائه خواهد شد و کمبودها مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق درخواست صورت گرفته، شورای امنیت کشور از دستگاه ها در خواست کرده که گزارش کاملی را در این خصوص ارائه دهند و این امر به صورت قانونی در حال پیگیری است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: باید انسجام داخلی استان حفظ شود و نقطه نظرات از داخل استان خارج و با هماهنگی همه مسئولان موارد در خارج از استان پیگیری شود چرا که ما نیاز به پیگیری در سطح ملی داریم و در استان مشکلی وجود ندارد.

زرگرپور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات آبی اصفهان و اجرای طرح ۹ ماده ای حوضه آبریز زاینده رود با خارج از استان است، اظهار داشت: براساس این طرح مدیریت استان اصفهان نباید اجازه دهد که
قطره ای آب به ناحق جابجا شود و باید طرح بهشت آباد نیز هرچه زودتر فعال شود که شروع شده است.
زرگرپور به طرح ساماندهی حریم و بستر رودخانه اشاره کرد و گفت: این طرح ۸ مولفه دارد که باید بر اساس مولفه ها اجرایی شود که یکی از مولفه ها جاده کنار رودخانه است و مولفه های دیگری هم به نوبت اجرایی می شود.