نگرانی از چند شغله بودن اعضای هیات مدیره وجود ندارد
دنیای اقتصاد: با وجودی که پیش از انتخابات هفتمین دوره نظام مهندسی ساختمان اصفهان برخی از پیش بینی ها حکایت از حضور 80 درصدی اعضا داشت، اما اعلام نتایج نشان داد تنها 25 درصد اعضای این سازمان از این رخداد استقبال کردند.
با این وجود رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان حضور این تعداد اعضا در انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور ۲۰ هزار نفر اعضا در انتخابات نظام مهندسی اصفهان، پیش بینی درستی نبود چرا که در بررسی انتخابات دوره های گذشته نظام مهندسی، مشارکت اعضا در انتخابات استان های بزرگ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد برآورد شده بود. وی با اشاره به اینکه حتی تهران با وجود داشتن تعداد بیشتر مهندس بین ۱۰ تا ۱۲ درصد اعضایشان در این انتخابات شرکت می کنند، تاکید کرد: این میزان در اصفهان طی سنوات گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بود که در این دوره شاهد مشارکت ۲۵ درصدی اعضا بودیم که حضور آنها در انتخابات نسبت به دوره ششم دو برابر و به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داشته که این مشارکت همه جانبه، نشان از اهمیت سازمان نظام مهندسی ساختمان برای مهندسان اصفهانی است.

پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا شعارهای انتخاباتی هیات مدیره در دوره هفتم محقق خواهد شد یا خیر، گفت: اینکه هر هیات مدیره عملکرد کامل و جامعی داشته باشد امکان پذیر نیست چرا که همیشه هر تصمیمی با نواقصی همراه است و باید در ارتباط با ارزیابی های و برآیند یک تصمیم عملکرد کلی را مدنظر قرار دهیم. وی با اعتقاد بر اینکه برآیند هیات مدیره دوره ششم نظام مهندسی ساختمان اصفهان مثبت بوده است، گفت: این عملکرد مثبت منجر به انگیزه اعضای سازمان برای مشارکت در انتخابات هفتم شده بود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این عملکرد مثبت باید با برنامه ریزی، نواقص را برطرف کرد، بیان داشت: برخی از مسائل و موضوعات پیچیده هستند و باید در یک تفاهم نامه چند جانبه بین مراجع تصمیم گیر استان حل شود. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با ترکیب قدرتمند اعضای هیات مدیره هفتم بتوان در رفع بسیاری از موانع و مشکلات نظام مهندسی ساختمان پرتوان عمل کرد. وی در خصوص مهمترین اقدامی که هیات مدیره جدید در دوره هفتم انجام خواهد داد، گفت: تمام مسائل و شعارهای انتخاباتی آرزوهای دیرینه اعضا سازمان نظام مهندسی ساختمان است اما اگر رسیدن به این خواسته ها آسان بود هیات مدیره های قبلی نیز به آن دست می یافتند.
پزشکی تاکید کرد: رسیدن به وعده ها انتخاباتی کار پیچیده و چند وجهی است اما هیات مدیره هفتم نظام مهندسی ساختمان، تمام تلاش خود را در پیاده سازی این خواسته ها در شاکله قانون خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان تاکید کرد: خوشبختانه اعضای هیات مدیره هفتم دارای سوابق روشنی در حوزه مدیریت کلان هستند و می توانند به برطرف شدن مشکلات و همچنین رسیدن به اهداف سازمان کمک کنند. وی همچنین در خصوص چند شغله بودن هیات مدیره هفتم نظام مهندسی ساختمان و نگرانی اعضا از تداخل فعالیت آنها، گفت: از منظر قانون عضو هیات مدیره بودن شغل محسوب نمی شود و حتی مقام عالی وزارت طی دستورالعملی ابلاغی بهمن ماه گذشته، اعلام کرد که اعضای هیات مدیره نمی توانند کارمند رسمی سازمان باشند. پزشکی تصریح کرد: با این حال اعضای هیات مدیره براساس مسئولیت خود و نقشی که در پیشبرد اهداف سازمان ایفا می کنند باید بتوانند وقت لازم را به این پست اختصاص دهد که البته برنامه ریزی برای ایفای درست مسئولیت ها بر عهده خود شخص است همچنین در انتهای دوره، عملکرد افراد به واسطه برنامه ریزی های آنها در فعالیت هیات مدیره، مشخص می شود.