دنیای اقتصاد: مصطفی رناسی در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان، رکود اقتصادی را بزرگترین چالش پیش روی واحدهای تولیدی برشمرد و اظهار داشت: دولت نسبت به رفع رکود از کنترل تورم باید حساسیت بیشتری داشته باشد. وی به نامه 4 وزیر به رییس جمهور و تبیین شرایط موجود اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: انتظار بخش خصوصی از وزرا ارایه راهکار اجرایی برای حل این مسایل است.

نایب رییس اتاق اصفهان تاکید کرد: اقتصاد کشور تنها بورس اوراق بهاردار نیست بلکه بنگاه های کوچک و متوسط، سهم بسزایی در اقتصاد دارند. وی با اشاره به تضاد دیدگاهی وزرای اقتصاد دولت، اظهار داشت: برای خروج از رکود و رونق اشتغال همه وزرا دولت باید سیاست مشترک داشته باشند تا بخش خصوصی بتواند بر اساس این سیاست ها فعالیت کند.

تعطیلی بنگاه های کوچک و متوسط با بخشنامه اخیر بانک‌ها
روناسی با انتقاد به بخشنامه اخیر بانک ها مبنی بر پرداخت نکردن تسهیلات به واحدهای تولیدی که عضو هیات مدیره آن در شرکت دیگر معوقات بانکی دارند، گفت: این بخش نامه موجب کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین تعطیلی بنگاه های اقتصادی مانند دومینو و زنجیره وار یکی پس از دیگر می شود.
وی از تلاش مسئولان استانی در ستاد تسهیل برای حل مسایل واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: عمده مسایل بنگاه های اقتصادی در مرکز باید حل شود.
نایب رییس اتاق اصفهان همچنین در ارتباط با مشارکت بیشتر اعضای کمیسیون ها در تصمیم گیری های اتاق اصفهان، گفت: شورای روسای کمیسیون های اتاق شامل رییس، نواب رییس و دبیر با هدف اتخاذ تصمیمات جمعی و استفاده بیشتر از خرد جمعی در این دوره اتاق تشکیل شده است.

خصوصی سوزی به جای خصوصی سازی
عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز در این نشست گفت: سیاست دولت به جای خصوصی سازی به خصوصی سوزی منجر شده است.
"مسعود گلشیرازی" با اشاره به اینکه تعرض مالیاتی همانند فرار مالیاتی جرم است، افزود: مامورین وصول مالیات نباید در شرایط سخت و دشوار اقتصاد، فشار غیرمتعارفی برای دریافت مالیات به واحدهای تولیدی وارد کنند.

استفاده از مشاوران خارجی برای حل مسایل اقتصادی کشور
دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت: برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی ابتدا باید شرایط اقتصادی موجود از سوی مسئولان و بخش خصوصی به درستی تجزیه و تحلیل شود.
"سید رسول رنجبران" با تاکید بر اینکه تصمیمات کنونی مبتنی بر تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی کشور نیست، گفت: این روند تصمیم گیری باید اصلاح شود و گرنه کشور با هزینه های سنگینی در آینده روبرو می شود.
وی افزود: نامه وزرای اقتصادی دولت به رییس جمهور نشان داد که مسولان اقتصادی کشور گویا در ایران زندگی نمی کنند و تاکنون هیچ مسئولیت دولتی نداشتند.
رنجبران با پیشنهاد اینکه اگر مسئولان اقتصادی توان حل مسایل و مشکلات اقتصادی را ندارند می توانند از مشاوران خارجی کمک بگیرند، گفت: مگر برای هدایت تیم های ورزشی از مربیان خارجی کارآزموده استفاده
نمی کنیم پس برای اقتصاد کشور چه ایرادی دارد که از مربیان و مشاوران خارجی استفاده کنیم.