دنیای اقتصاد: جمشید نورصالحی گفت سامانه سما یکی از تحولات عمده ای است که در حوزه محاسبات ساختمانی در مدیریت امور درآمد شهرداری اصفهان اتفاق افتاده است.
معاون اداری مالی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه گزارش های مدیریتی مناسب و دقیق، همیشه راهگشا و هدایت کننده تصمیم گیران در سطح کلان بوده و وجود نرم افزاری جامع که بتواند گزارش های متنوعی را در اختیار کارشناسان حوزه مربوطه قرار دهد، آن هم به شکلی که بتوان به نتایج آن با اطمینان بالایی اتکاء نمود، همیشه مورد نظر و خواست مجموعه شهرداری اصفهان بوده است گفت: با توجه به عمده مراجعات حضوری حوزه ساختمانی، وجود نرم افزاری که بتواند در انجام درخواست ها دقت و سرعت بالایی داشته باشد و آمار و اطلاعات مناسبی در اختیار مدیران شهری قرار دهد، بسیار ضروری به نظر می رسید.

جمشید نورصالحی افزود: تلاش مدیریت امور درآمد در این خصوص نتیجه داد و نرم افزار این حوزه با نام«سما» ایجاد شد. وی تصریح کرد: شاید بتوان گفت سامانه سما یکی از تحولات عمده ای است که در حوزه محاسبات ساختمانی در مدیریت امور درآمد شهرداری اصفهان اتفاق افتاده است. این سامانه در حوزه ارباب رجوع دقت و سرعت را اساس کار خود قرار داده و در این خصوص موفق عمل نموده است و در حوزه نیاز مدیریت شهری با در اختیار قرار دادن تمامی اطلاعات مربوط به ساخت و ساز ملک در سطح شهر و حتی نشان دادن موقعیت جغرافیایی آن نیز تا حد زیادی موفقیت داشته است. این امر در آینده کمک زیادی به تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی های حوزه ساخت و ساز در کلان شهر اصفهان خواهد نمود و می تواند حتی چهره شهر را در آینده تغییر دهد. وی با بیان این مطلب که نگاه شهرداری اصفهان تصمیم سازی در راستای رشد و توسعه شهری با نگاه ویژه به بخش مسکن به عنوان حوزه‌ای مؤثر در بخش اقتصاد است،اظهار داشت: ذکر این نکته نیز قابل تأمل است که دقت بالای آمارهای به دست آمده می تواند تصمیم های بهتر و دقیق تری را از سوی شهرداری به دنبال داشته باشد.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: مدیریت امور درآمد تلاش نموده تا این سامانه به گونه ای طراحی گردد که قابلیت بالایی در محاسبات ساختمانی داشته باشد و در آینده نیز امکان افزایش قابلیت هایش متناسب با قوانین و خواست شهرداری وجود داشته باشد. با این حال سامانه سما در حال حاضر قابلیت های زیادی را داراست که قسمتی از آن مورد استفاده قرار گرفته است که با همکاری پیمانکار نرم افزار و برنامه ریزی های مدیریت امور درآمد در آینده نزدیک از این توانایی ها به صورت گسترده تری استفاده خواهد شد.