دنیای اقتصاد: نگاه کردن به نقطه های روی بوم‌ها بیننده را به این فکر می‌انداخت که لحظه‌ای خود را جای نقاش بگذارد و بداند هر کدام از این خط‌ها و نقطه‌ها از کدام گوشه ذهن نقاش فرار و جای خود را این‌گونه بر صفحه بزرگ بوم باز کرده‌اند.

نقاشی‌های متفاوت مسلم سعید با آثار مجسمه او که مانند آفریننده‌ای بر تن خسته سنگ جان داده به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه با 8 اثر از هنر تجریدی پر شده است نمایشگاهی که در نقاشی‌ها سخن از تکامل است و در مجسمه‌ها فریاد چهره‌های سنگی است.
مسلم سعید اظهار کرد: هنر تجریدی هنر غیر عینی است یعنی هنری ذهنی که اتفاقی نیست. هر خط و نقطه‌ای که ایجاد شده براساس مطالعه بوده و ما نمی‌خواستیم بیاییم بوم را زرد کنیم و روی آن را رنگ بریزیم. در هر یک از آثار حتی اگر یک نقطه جابجا شود کاملا کار به هم می‌ریزد. این هنر اتفاقی نیست و براساس ساختار ذهنی بوده و از حساسیت خیلی بالایی برخوردار است. وی با اشاره به سبک کار شده در آثار خود گفت: در سبک هنر تجریدی، سبک‌های هنری که در حال حاضر کار می‌شود، حتی جنبش‌ها و هنر معاصر کم کم در هنر گم می‌شوند و به جای آن‌ها هنر روز می‌آید و آثار من روند تکاملی همین هنر را پیش می‌برد.

این نقاش و مجسمه ساز جوان با اشاره به ساختار شکنی در هنر ادامه داد: بیشتر بحث زیباشناسی و بی شکل بودن کارهاست، یعنی چون در هنر تجریدی هنرمندان پیشرو می‌خواستند همه چیز را از شکل بیندازند و بحث زیبا شناسی را مطرح کنند و دیگر این معنی را نمی‌دهد که ما حتما بیاییم یک شخص یا منظره‌ای را به تصویر بکشیم و از آن لذت ببریم. وی با اشاره به خلق هنر در آثار هنری گفت: ما می‌خواهیم یک هنر جدید را خلق کنیم اکنون دیگربحث خلق هنراست نه یک اثر هنری که ساخته می‌شود.

یک هنرمند بر اساس هنر جدیدی که می‌خواهد خلق کند باید مطالعه‌ای داشته باشد چون این هنر بر اساس مطالعه شکل می‌گیرد و روند تاریخ هنر یک تکامل می‌شود. امریکا بعد از فرانسه در خلق هنر موفق بوده و بعد از جنگ جهانی اول و دوم امریکا در این حوزه خیلی تاثیرگذار بود و روند بحث آن‌ها فقط روند تکامل و خلق هنراست حالا مهم نیست شما چه هنری را کار می‌کنید مهم مفهوم و در انتزاعی بودن آن هنر است.
سعید افزود: هنرمندان نباید فقط دغدغه‌ کار خود را داشته باشند هنر یک اشتراک بین‌المللی دارد حتی یک رسم یا مد تلقی نمی‌شود یعنی هر هنرمندی در کنار دغدغه خود نباید به هنر روز هم بی اعتنا باشند باید با روند تاریخ هنر پیش بروند و حتما کار گروهی باشد تا بشود یک هنر جدید را خلق کرد.

شایان ذکر است، نمایشگاه آثار مجسمه و نقاشی مسلم سعید از 17 مهر ماه تا 22 مهر ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری نگاه نو میزبان هنردوستان است.