تمام استانداردهای فدراسیون فوتبال در ورزشگاه نقش جهان
دنیای اقتصاد: با حضور محمدعلی طرفه معاون عمرانی استانداری، مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، بهرام سبحانى مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان، روز چهارشنبه 15 مهرماه روند پیشرفت ورزشگاه نقش جهان بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، پس از اینکه بازدیدکنندگان بخشهای مختلف عملیاتی استادیوم نقش جهان از جمله احداث و نصب گرادیانها و اسکلت فلزى در طبقه دوم، کاشت و آماده سازی زمین چمن و احداث جایگاه VIP را مورد بازدید قرار دادند در جلسه ای که در کارگاه این پروژه با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، مهندس عباسى معاون فنى و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و علیپور مدیر فنی منطقه، گزارش جامع و کاملی از اقدامات انجام شده و برنامه زمانبندى ادامه عملیات احداث این ورزشگاه ارائه نمودند.
در جریان این بازدید طرفه معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال افتتاح ورزشگاه نقش جهان در موعد مقرر هستیم، تصریح کرد: ما خواهان سرعت بیشتر جهت تکمیل ورزشگاه هفتاد و پنج هزارنفری
نقش جهان هستیم.

در همین رابطه مصطفی مدبر، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه از نمادهای باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در احداث ورزشگاه نقش جهان استفاده خواهد شد، گفت: جا دارد از زحمات و تلاش هاى مدیرعامل محترم شرکت فولاد مبارکه، استاندار محترم آقاى دکتر زرگر، سلطان حسینى مدیرکل ورزش و جوانان استان و همه بزرگواران که با همدلى میخواهنداین ورزشگاه در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد، تشکر نمایم.
در ادامه، دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تأکید بر حمایت شرکت فولاد مبارکه و اهمیت اتمام این پروژه نکاتی درمورد مدیریت هزینه ها، بهینه کردن فعالیتها وهشدار در مورد شرایط جوی با توجه به فصول پیش رو و نیاز به آماده شدن چمن، یکنواختی وهماهنگ بودن پیمانکاران بیان نمود. وی در ادامه در مورد لزوم استقرار باشگاه در این ورزشگاه، بهینه نمودن تجهیزات و آماده نمودن ورزشگاه برای بازی روی چمن با حضور تماشاگر با حداقل هزینه ممکن و بکارگیری استانداردهای فدراسیون فوتبال آسیا درجهت اتمام پروژه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در ادامه سعیدبخش معاون اجرای پروژه ها و نماینده شرکت فولاد مبارکه در این پروژه گزارشی از اقداماتی که فولادمبارکه درخصوص پیشرفت و کمکهای مالی پروژه نقش جهان تاکنون انجام داده است ارائه نمود و نکاتی در جهت سرعت بخشیدن به روند پیشرفت پروژه را مطرح گردید.

گفتنی است ورزشگاه دو طبقه نقش جهان با ظرفیت 75000 تماشاگر در شمال شهر اصفهان واقع شده است و پس از ورزشگاه آزادی تهران بزرگترین ورزشگاه ایران و بزرگترین ورزشگاه نیمه سرپوشیده کشور است. در سال 1381 فاز نخست این ورزشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت و تیم سپاهان از سال 1381 تا 1385 دراین زمین بازیهای خانگی خود را انجام داد. در سال 1386 برای انجام فاز 2 تعطیل و پس از مدتی بعلت مشکلات مالی پروژه تعطیل گردید.
در سال ۱۳۹۳ طی توافقنامه ای که بین وزارت ورزش و جوانان وشرکت فولاد مبارکه به امضا رسید، ادامه عملیات تکمیلی ورزشگاه با مشارکت فولاد مبارکه به عنوان سرمایه گذار با بهره برداری ۲۰ ساله شروع شد.
در حال حاضر عملیات تخریب به اتمام رسیده و عملیات ساخت شروع گردیده است. در آغاز به علت کمبود ورق مورد نیازساخت تیرهای اصلی و نیاز به اصلاحات سازه سایبانها پیشرفت پروژه با کندی مواجه گردید که خوشبختانه با مساعدت فولاد مبارکه این مشکل مرتفع گردید.