دنیای اقتصاد: معاون بهره برداری فولاد مبارکه در جلسه بررسی راهکارهای عبور از بحران جهانی فولاد که روز دوشنبه سیزدهم مهرماه در فولاد مبارکه برگزار شد، با تأکید بر اهمیت بررسی راهکارهای کنترل هزینه ها به منظور عبور از بحران جهانی فولاد اظهار کرد: کاهش هزینه ها، تولید اقتصادی و افزایش روزافزون کیفیت محصولات باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.
محمود ارباب زاده در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: با توجه به شرایط حاکم بر فولاد جهان و پیرو گزارش و سخنان مؤکدی که دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان برگزاری گردهمایی عملکرد ۶ ماهه شرکت مطرح نمودند، ضرورت داشت تا اطلاعات این گزارش به طور ملموس تر با مدیران و کارکنان نواحی تولید وپشتیبانی در میان گذاشته شود. وی ادامه داد: به این منظور کارگروهی تشکیل شد و در قدم نخست تیم معاونت اقتصادی و مالی گزارش کاملی از هزینه های شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری و مقایسه آن با درآمد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین میزان سوددهی فولاد مبارکه در سه ماهه اول سال ۹۴را ارایه نمود. پس از آن با توجه به شرایط موجود، خطرات و نقاط بحرانی که ممکن است در آینده شرکت را بیش از پیش تهدید نماید، استخراج شد و در این جلسه با حضور بیش از دویست نفر از مسؤلین، جنرال فورمنها و کارشناسان دفاتر فنی و خطوط تولید و تعمیرات و سرویس ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارباب زاده با بیان این مطلب که کنترل هزینه ها در حوزه های معاونت خرید و بهرهبرداری از اهمیت ویژهای برخوردارند تصریح کرد: کنترل و مدیریت کردن خریدها، مصارف قطعات یدکی و تعمیرات از یک سو و از سوی دیگر کاهش ضایعات، تولید محصولات ویژه و کیفی به شدت می تواند شرکت را در رقابت با سایر تولیدکنندگان جهانی کمک کند. وی در ادامه از تغییر احتمالی برخی استراتژیهای فولاد مبارکه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط جهانی فولاد علاوه بر راهکارهای فوق احتمالاً استراتژی های فولاد مبارکه بازنگری خواهد شد.
وی با اشاره سخنان مطرح شده از سوی دکتر سبحانی در کنفرانس بین المللی متال بولتن ایران و آمار ارایه شده در این گردهمایی پیرامون مقایسه هزینه های تولید فولاد در کارخانه های فولادسازی جهان و مقایسه هزینه ها فولاد مبارکه با سایر رقبا خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال جمع حاضر از موضوع مطرح شده در گردهمایی امروز که در فولاد مبارکه برگزار شد خوشبختانه به نتایج مطلوبی دست یافتیم و در همین زمینه به طور شفاهی بیش از 20 نظر عملیاتی و بطور کتبی نیز نظرهای مختلفی برای مقابله با این بحران مطرح شد.

ارباب زاده با تأکید بر این موضوع که این جلسه بیشتر بر روی حوزه معاونت بهره برداری متمرکز شد:اضافه کرد در ادامه این راه حتماً جلساتی را با حضور کارکنان هر ناحیه در محل نواحی تولید به طور جداگانه خواهیم داشت و یقین داریم از آنجایی که کارکنان فولاد مبارکه کاملاً انعطاف پذیر هستند فلذا در این شرایط هم به وظایف مشخصی که برای پیشبرد اهداف شرکت بر عهده دارند به خوبی عمل خواهند نمود.