فرصت های سرمایه گذاری در سیب سمیرم
دنیای اقتصاد: با حضور گروه سرمایه گذاری بین المللی GIFT در اتاق بازرگانی اصفهان و امضای تفاهم نامه همکاری، فرصت های سرمایه گذاری در سیب سمیرم مورد بررسی قرار گرفت.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی در نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی با گروه سرمایه گذاری GIFT در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:امیدواریم با کمک گروه GIFT زمینه سرمایه گذاری مشترک در سایر بخش ها در استان با فعالان اقتصادی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در تفاهم نامه امضا شده تاکید شد که گروه GIFT با همکاری اتاق اصفهان، مرکز سرمایه گذاری ویژه سیب سمیرم راه اندازی کند و اتاق حمایت های لازم را برای پیشبرد این همکاری به کار خواهد گرفت. وی ایران را یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه جهت سرمایه گذاری برشمرد و گفت: استراتژی اتاق اصفهان ،جذب سرمایه گذاری خارجی است و استان دارای ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری خارجی است که بایستی به سرمایه گذاران معرفی شود. وی تصریح کرد:این گروه متعهد شده است پس از بررسی های لازم طرح توجیهی سرمایه گذاری بر روی سیب سمیرم و راههای دسترسی به بازارهای بین المللی و برندسازی را ارایه کنند.
رییس اتاق اصفهان خاطر نشان کرد: تمامی امکانات اتاق بازرگانی اصفهان در اختیار این پروژه سرمایه گذاری قرار می گیرد .

سهل آبادی با اشاره به توافق ایران با کشورهای 5+1 گفت: هیات های تجاری بسیاری به اصفهان آمدند ولی این گروه مصمم تر جهت سرمایه گذاری به استان سفر کرد.
چاندران نیر (ChandranNair)مدیر عامل گروه سرمایه گذاری GIFT در این دیدار گفت: نخستین هدف این گروه ایجاد دوستی بین کشورها و بررسی فرصت های سرمایه گذاری و تولیدات مشترک در بخش های مختلف است.وی یکی از اهداف این گروه را گسترش و توسعه کسب و کار در بین کشورهای در حال توسعه برشمرد و گفت: این گروه برای اجرای نخستین پروژه به ایران سفر کرده است و امیدوار است سیب سمیرم به عنوان نخستین پروژه این گروه با همکاری تولید کنندگان محلی به موفقیت بیانجامد.

مدیر و بنیانگذار GIFT در ادامه تصریح کرد: این گروه تا کنون ۳ سفر تحقیقاتی جهت بررسی شرایط سرمایه گذاری به سمیرم انجام و از نزدیک مراحل تولید و فرصت ها و تهدید سیب درختی سمیرم را مورد بررسی قرار داده است. وی تاکید کرد: این گروه با سرمایه گذاری در تولید سیب می تواند زمینه ورود این محصول به بازارهای بین المللی را فراهم کند.

قاسم علی جباری، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این جلسه گفت:استان اصفهان با داشتن ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی می تواند زمینه تولید صادرات محور با شرکت های خارجی را فراهم کند .
مدیر عملیاتی GIFT: طعم سیب سمیرم در دنیا فوق العاده استهیداکی تاکاشی(Hidweaki Takahashi) عضو هیات مدیره شرکت OREXمدیر عملیاتی شرکت GIFT در این دیدار گفت:فرصت های سرمایه گذاری و تجاری بسیاری برای سیب سمیرم وجود دارد. وی افزود: طعم سیب سمیرم نسبت به سایر سیب های تولید شده در دنیا فوق العاده است و بایستی بر روی این مزیت در بازار جهانی فعالیت کرد. وی تولید انبوه سیب سمیرم را نیازمند انتقال تکنولوژی های مدرن در زمینه کشاورزی و تامین آب مورد نیاز کشت عنوان کرد و گفت: برای تولید و بازرگانی سیب سمیرم نیازمند یک برنامه منسجم و منظم هستیم. احمدرضا همتی، دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این نشست گفت:بیش از 22 هزار هکتار زمین های کشاورزی سمیرم به تولید سیب اختصاص دارد .وی تصریح کرد:سیب سمیرم یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری است که از سوی مسوولین دولتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است .