نبود زیرساخت‌های مخابراتی یکی از مشکلات شهرک صنعتی رازی
دنیای اقتصاد: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: شهرستان شهرضا باید از فرصت ورود سرمایه‌گذاران خارجی برای رشد خوشه صنایع شیمیایی و صنایع تبدیل گازی پایین‌دست که بخش عظیمی از کارخانجات این شهرک را به خود اختصاص داده‌اند، استفاده کند.
محمدجواد بگی در کارگروه صنعت و اشتغال با بیان این که اداره صنعت و معدن شهرضا ۱۰ سال پیش در مهر ماه ۱۳۸۴ تاسیس شد، گفت: در آن زمان دو شهرک صنعتی سپهرآباد و رازی در شهرضا وجود داشت که تنها ۸۷ هکتار از شهرک صنعتی رازی مورد استفاده صنعت‌گران قرار گرفته‌ بود که شامل ۷۳ واحد صنعتی فعال و ۱۱۰ کاغذ درخواست جواز موجود در فرمانداری بود و بسیاری از کارخانه‌های این دو شهرک غیرفعال بودند که به همت مسئولین شهرک رازی به عنوان شهرک شیمیایی معرفی شد. وی مجموع شهرک‌های صنعتی شهرضا در سال ۸۴ را ۲۰۰ هکتار معرفی کرد و افزود: در حال‌ حاضر زیربنای شهرک‌های صنعتی شهرضا ۴۵۰ هکتاراست که به همت مسئولین باید این میزان افزایش پیدا کند و نباید به بهانه تحریم‌ها صنعت تعطیل شود و نیاز به مدیریت شرایط تحریم و بحران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه بانک‌های شهرستان در حوزه ترخیص اعتبارات برای صنعت سخت‌گیری می‌کنند و سقف اعتبارات آن‌ها حتی جواب‌گوی بازار شهرضا هم نیست.
بگی با اشاره به لزوم خرید آب برای شهرک های صنعتی سپهرآباد و رازی، بیان‌ کرد: این دو شهرک به 50 لیتر آب در ثانیه نیاز دارند که تخصیص مقداری از پساب فاضلاب شهرضا به این دو شهرک این مشکل را مرتفع می‌کند. وی افزود: بخشی از فاضلاب صنعتی شهرک رازی تصفیه می‌شود و مجدد در اختیار صنعت قرار می‌گیرد که جواب‌گوی مقداری از نیاز آبی این منطقه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان این‌که تنها 1000 هکتار از زمین‌های شهرک رازی در اختیار این شرکت است، گفت: حدود 400 هکتار از این زمین‌ها در اختیار سایر ارگان‌ها از جمله اداره مسکن و شهرسازی قرار دارد که لزوم پیگیری فرمانداری شهرضا در این زمینه و آزادسازی سایر بخش‌های این شهرک احساس می‌شود.

بگی ادامه داد: شهرک صنایع دستی شهرضا جای‌گذاری مناسبی نشده ‌است، شهرک صنایع گردشگری باید در کنار مراکز گردشگری قرار گیرد تا غرفه‌های اختصاص‌یافته آن‌ها مورد توجه مردم و گردشگران قرار گیرد. وی اذعان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرک صنعتی رازی، نبود زیرساخت‌های مخابراتی است که تامین آن نیاز به بودجه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال دارد که متاسفانه هیچ همکاری با ما در این زمینه نشده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان این‌که شهرک صنعتی رازی شهرضا به عنوان خوشه صنایع رنگ و رزین شناخته شده ‌است، اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها هیات‌های تجاری به سوی ایران آمده‌اند که شهرستان شهرضا باید از این موقعیت استفاده کند و زمینه رشد سایر صنایع از جمله خوشه صنایع شیمیایی و صنابع تبدیل گازی پایین‌دست را که بخش عظیمی از کارخانجات این شهرک را به خود اختصاص داده‌اند فراهم کند.

بگی افزود: فرمانداری زمینه‌های لازم برای احداث زیرگذر شهرک رازی شهرضا را با امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه بین شهرک رازی، دانشگاه دولتی شهرضا، فرمانداری و اداره راه و شهرسازی شهرضا فراهم سازد.
وی افزود: با دستور احداث شهرک 200 هکتاری صنایع شیمیایی در جنوب شهرضا، منطقه ویژه صنایع شیمیایی به عنوان اولین منطقه ویژه استان در این منطقه به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: 45 فقره پرونده خلع زمین مربوط به شهرک رازی در دادگستری وجود دارد که با پیگیری وکیل اداره صنعت و معدن استان این زمین‌ها پس از خلع زمین در اختیار صنایع قرار خواهد گرفت.