« وین» به جمع خواهرخوانده‌های اصفهان می‌پیوندد
دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور اتریش به ایران بحث خواهرخواندگی اصفهان با وین مطرح شد و وزیر امور خارجه نیز در جریان این موضوع قرار گرفت.
دکتر مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با هیاتی از دانشگاه فنی وین اتریش، ضمن خیر مقدم به حضور این هیات اتریشی اظهار داشت: اصفهان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های ایران با ۱۰۷ شهر است و کلانشهر اصفهان به عنوان مرکز این استان، همواره از اهمیت بالایی در کشور برخوردار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن اصفهان، شهر صنایع دستی افزود: طی چند روز گذشته اصفهان با حضور مدیران جهانی از سازمان‌های مربوطه به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان تاکنون چهار بار پایتخت ایران بوده است، ادامه داد:‌ این شهر در سال 2006 پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود و اکنون نیز پایتخت فرهنگی ایران به حساب می‌آید.
جمالی نژاد ادامه داد: به تازگی نیز اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شده که این خود افتخاری برای ایران به شمار می رود.

وی وجود بیش از دو هزار جاذبه تاریخی، کریدور علم و فناوری کشور، جمعیت دو میلیون نفری، سومین کلانشهر بزرگ کشور، وجود ۱۰۰ دانشگاه را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های شهر اصفهان عنوان کرد.
جمالی‌نژاد به شهرهای خواهرخوانده اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: اصفهان بیشترین شهرهای خواهرخوانده را در کشور دارد و در سفر اخیر رئیس جمهور اتریش به ایران نیز بحث خواهرخواندگی اصفهان با وین مطرح شد و وزیر امور خارجه در جریان این موضوع قرار گرفت.

وی عضویت در سازمان‌های مختلف بین‌المللی و ریاست بر دبیرخانه سازمان ICCN را از مهم‌ترین اقدامات حضور اصفهان در سطوح بین‌المللی دانست.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به مشکلاتی که کلانشهر اصفهان با آنها مواجه است، تصریح کرد: اصفهان از وجود صنایع سنگین خسته است و باید به سمت دانش‌محوری حرکت کند و در این زمینه نیز گام‌های موثری برداشته است.