برنامه اقتصاد مقاومتی در اصفهان تهیه شود

دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند سیاست‌های ۲۴گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای اقتصاد درباره عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را به دقت مرور کنند و در قالب آن، برش‌های استانی را در هر دستگاه تهیه و تدوین کنند.

رسول زرگرپور در جلسه ستاد استانی راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی افزود: در ملاقاتی که هیات دولت و رئیس‌جمهوری با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان راجع به اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی در همه شئون برنامه‌ریزی و اقتصادی کشور گلایه‌مند بودند.

وی با بیان اینکه ایشان بر تشکیل ستاد راهبری و برنامه‌ریزی تحت عنوان ستاد فرماندهی در دولت تاکید داشتند، افزود‌: بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی نیمه دوم شهریور ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور تعدادی از وزرا و روسای دستگاه‌های مختلف ایجاد شد.

استاندار اصفهان گفت: در این جلسه اهدافی برای این ستاد تعیین شد که از بندهای آن می‌توان به تشکیل ستاد مشابهی در هر استان با مسوولیت استاندار و عضویت دستگاه‌های متناظر عضو ستاد مرکزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف هستند برنامه‌های اقتصاد مقاومتی هر دستگاه را در برش استانی تهیه کنند، تصریح کرد: استانداران موظفند برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان خود را با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه کنند و به ستاد ارائه دهند.

زرگرپور با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها با قوت فعالیت‌های خود را جلو برده‌اند و تا حدودی برنامه‌های خود را تهیه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون دستگاه‌های دیگر اقدامی در این مورد نکرده‌اند که پیش‌بینی‌شده است که هر ۱۵ روز یک‌بار این ستاد تشکیل شود. وی اعلام کرد: دستگاه‌ها باید ضمن فرهنگ‌سازی که بین مدیریت‌ها و کارشناسان خود می‌کنند آخرین تولیدات ملی دستگاه خود را نیز ارائه دهند و توسط کارگروه‌هایی برش استانی آنها را تهیه کنند و با ارائه به این ستاد، برنامه‌ها را مورد تصویب قرار دهند و استانداران نیز موظفند ماهانه گزارش کار ستاد استانی را به ستاد مرکزی ارائه کنند.