گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با سفر هیات دولت به استان مازندران بر استمرار برنامه‌های بانک برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مدیرعامل این بانک در سفر به استان‌های گیلان و مازندران ضمن بازدید از شعب و دیدار با کارکنان تداوم رکود را به ضرر اقتصاد کلان کشور برشمرد و گفت: رکود اقتصادی به‌عنوان آفتی نامیمون چند سالی است که بر پیکر اقتصاد ایران جاخوش کرده و تداوم آن می‌تواند آثارمخربی بر کل اقتصاد کشور داشته باشد.


وی افزود: انتظار از نظام بانکی بسیار زیاد بوده که ریشه این امر در بانک محور بودن اقتصاد کشور است، بر این اساس در کلیه برنامه‌های اقتصادی بانک‌ها نقش و جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت. رویکرد و جهت سیاست‌های آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود شاخص‌های اقتصادی داشته باشد. للـه‌گانی در ادامه خروج از رکود را از جمله اهداف اصلی این بانک عنوان کرد و افزود: بانک‌ها بار اصلی تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی را به دوش می‌کشند که در این راستای بانک صادرات ایران تامین مالی پروژه‌ها با رویکرد خروج از رکود را از اهداف اصلی خود قرار داده و از ابتدای سال نسبت به معرفی بسته اعتباری اقدام کرده که طی آن واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بلااستفاده هستند، می‌توانند از تسهیلات این بانک بهره‌مند شوند. او اضافه کرد: این بانک اعطای تسهیلات تا سقف ٣میلیارد ریال برای خرید کالای داخلی را در دستور کار قرار داده و در صدد است با تحریک تقاضا به پویایی بیشتر واحدهای تولیدی کمک کند. وی تصریح کرد: یکی از موانع رونق اقتصادی کشور این است که برخی از واحدهای تولیدی به‌دلیل نداشتن سرمایه در گردش کافی امکان خرید مواد اولیه یا تامین کالاهای موردنظر خود را ندارند که این امر سبب می‌شود تا چرخه تولید نیز با مشکل مواجه و رکود بر بازار حاکم شود که طرح اعتباری که ازسوی این بانک عرضه شده در پی آن است تا قسمتی از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی را تامین و زمینه رونق اقتصادی را فراهم سازد.