ایسنا: مدیر مسوول روزنامه واشنگتن‌پست از روند محاکمه و صدور حکم خبرنگارش در ایران انتقاد کرد. به گزارش روزنامه‌وال‌استریت ژورنال، مارتین بارون، مدیر مسوول واشنگتن‌پست روز دوشنبه صدور حکم جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه‌اش را در ایران مورد انتقاد قرار داد و مدعی بی‌عدالتی در روند محاکمه او شد. جیسون رضائیان که یک شهروند ایرانی - آمریکایی است تابستان سال گذشته به همراه همسرش در تهران بازداشت و به جاسوسی متهم شد. همسر وی چندی بعد آزاد شد. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز یکشنبه از صدور حکم رضائیان خبر داد و گفت که وی تا 20 روز حق اعتراض دارد.

نامه به حسن روحانی

همزمان با واکنش قانون‌گذاران آمریکایی، هری رید، رهبر اقلیت‌ دموکرات در سنای آمریکا از تصمیم برای نوشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایران برای تغییر حکم روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست خبر داد. به گزارش «ایلنا» به نقل از واشنگتن‌پست، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت که تصمیم دارد نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران برای اعمال تجدیدنظر در حکم صادر شده علیه «جیسون رضائیان» خبرنگار واشنگتن‌پست بنویسد. رهبر اقلیت‌های سنای آمریکا با اشاره به برجام گفت: «امیدوار بودم با تمام اقدام‌هایی که میان دو کشور در چند سال اخیر انجام شد، ‌حکم بهتری صادر شود.»


او همچنین از اینکه حکم پیش از این صادر شده اما روز دوشنبه اعلام شده است، ابراز تعجب کرد. رید همچنین گفت که درباره تغییر مثبت حکم رضائیان خوش‌بین است. رهبر دموکرات‌های سنا گفت: «گمان می‌کنم که این بهترین اقدام برای ایران و همین‌طور به‌طور قطع بهترین اقدام برای ما است.» همچنین شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز مدعی شدند که حکم رضائیان در فقدان مدارک و اسناد کافی و با روند قضاوت ناقص انجام شده است.