یک کلکسیونر فرش قصد دارد «سومین موزه‌ فرش ایران» را با کمک مسوولان دولتی و در زادگاهش، اراک، راه‌اندازی کند؛ فرش‌هایی که برای خریدشان تا نیویورک و زوریخ هم رفته است.

به گزارش «ایسنا»، «موزه فرش شهدای ایران» با همت یک کلکسیونر فرش پس از جانمایی مناسب یک فضا در استان مرکزی شهرستان اراک ساخته می‌شود. فرش‌های جمع‌آوری شده این کلکسیونر روز جمعه ۸ آبان‌ماه در جمع تیم تهرانگردی احمد مسجدجامعی رونمایی شد. ابراهیم حسین‌جانی، کلکسیونر فرش و پژوهشگر فرهنگی کار پدرش را که علاوه ‌بر کشاورزی اقدام به بافت فرش برای آمریکایی‌ها می‌کرد ادامه داد و امروز فرش‌های نفیس و ارزشمند زیادی را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آنچه را که در طول سال‌های گذشته جمع‌آوری کرده، در زادگاهش به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ تخته فرش را برای نمایش در این موزه انتخاب کرده است، شاخص‌ترین فرش‌های جمع‌آوری‌شده را فرشی ۱۲ ضلعی و ابریشمی متعلق به ۲۰۰ سال پیش دانست که تا ۴۰ سال پیش خاندان پهلوی از آن به عنوان رومیزی استفاده می‌کرده‌ است. او این فرش را از یک یهودی در نیویورک خریداری کرده است. به گفته حسین‌جانی، ‌کوچک‌ترین فرش این مجموعه فرشی با چهره‌ «آقانورالدین» است. او درباره‌ فرش‌های جمع‌آوری شده نیز توضیح داد: «این فرش‌های ارزشمند را از مکان‌هایی مانند نیویورک، ‌زوریخ‌، وین‌، کلمبوس‌، کاشان، ‌ورامین‌، تهران‌، تبریز‌، خراسان،‌ کرمان‌، اصفهان و بیجار خریداری یا جمع‌آوری کرده‌ام.» این کلکسیونر ادامه داد: «برای ایجاد این موزه، بر اساس صحبت‌هایی که با شهرداری‌، میراث فرهنگی و استانداری داشته‌ام، هر کدام ۳۰ درصد برای ایجاد موزه در شهر اراک اختصاص می‌دهند.»