رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران گفت: «به دنبال کاهش تصدی گری دولت در گردشگری هستیم.»

محسن مهرعلیزاده، در گفت‌وگو با سایت اتاق تهران، به تبیین برنامه‌ها و ایده‌های اتاق برای پیشنهاد به دولت و سازمان‌های مرتبط برای توسعه گردشگری کشور در برنامه ششم توسعه پرداخت. وی با اشاره به حضور فعال اعضای اتاق در این زمینه گفت: «بخش کارشناسی را فعال کردیم و بحث‌هایی بسیار جدی را در دو سه جلسه با حضور همه اعضا و اعضای مدعو انجام دادیم. مواد قانونی را که مورد نیاز است تا سیاست‌های اجرایی ابلاغ ‌شده برای برنامه ششم را پوشش دهد در نظر گرفته‌ایم و حاصل آن کارها و مطالعات به اضافه سیاست‌های کلانی که اعلام شده، ۷-۸ ماده قانونی شده است. البته چون این مواد قانونی نمی‌‌توانند به صورت یک حکم در سند برنامه ششم بیاید، در کمیسیون تصویب کرده‌ایم که همه را با هم تلفیق کنیم تا یک حکم شود و به صورت پیشنهاد بخش خصوصی ارائه دهیم.»

وی محورهای پیشنهادی را این‌گونه تشریح کرد: «محوراصلی طرح پیشنهادی ما این است که دست بخش خصوصی در برنامه‌ریزی‌های حوزه گردشگری باید بیشتر باز شود و تصدی دولت باید به حداقل برسد؛ از طرف دیگر تسهیلات لازم از طرف دولت به صورتی پرداخت شود که زیرساخت‌های لازم، آموزش و استانداردسازی را با سرعتی متناسب با اهدافی که گذاشته شده بتوانیم توسعه دهیم.» مهر علیزاده در ادامه به بحث جذب سرمایه در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: «لازم است بخشی از کاری که دولت باید در این زمینه برای تسهیل ورود سرمایه‌گذار خارجی انجام دهد به عهده بخش خصوصی باشد، باید طرح‌ آماده باشد و بخش خصوصی را از نظر علمی، کاربردی، حقوقی و قانونی تجهیز کنیم تا بتوانند با طرف مقابل صحبت کند و جذب سرمایه‌گذاران خارجی صورت گیرد.

وی در پایان افزود: «خوشبختانه با هماهنگی دولت قرار شده که سند ملی توسعه گردشگری را ما تدوین کنیم. در همین راستا یک شرکت مهندسی مشاور مادر هم تعبیه کرده‌ایم که این شرکت در بعد استخراج نیازها، تبدیل آنها به اصطلاحاتی که در دنیا برای سرمایه‌گذاری خارجی معنی می‌دهد و ایجاد اتصال بین سرمایه‌گذار ایرانی و خارجی کار می‌کند.»