سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان پس از نمایش ناموفق با تیم ‌ملی در جا‌م جها‌نی از مربیگری در این تیم کنار‌ گذاشته شد و رائول لوزانو نیز اخیرا به‌عنوان جانشین وی معرفی شده است. با اینکه تیم ملی ایران در مسابقات جهانی ژاپن نتایج خوبی نگرفت و روند نزولی در پیش گرفته بود اما اسلوبودان کواچ از عملکرد خود دفاع کرده و به روش برکناری خود انتقاد دارد. به‌ گزارش «ایسنا»‌ این مربی صربستانی بعد از اینکه به همکاری‌اش با فدراسیون والیبال ایران پایان داده شد، به هیچ وجه ناراحتی‌اش را پنهان نکرد.

اومدعی است تیم ‌ملی ایران نتایج خوبی گرفته و دستاوردهای مثبتی هم داشته است.کواچ در این زمینه به سایت صربستانی اسپورت وافای گفت: «در حال‌ حاضر احساسات پیچیده‌ای دارم به خاطر اینکه از مربیگری در والیبال ایران کنار گذاشته شده‌ام احساس بدی دارم. از سوی دیگر به خاطر اینکه تیم ‌ملی ایران را مربیگری کرده‌ام احساس خوبی دارم؛ ما موفق شدیم در لیگ جهانی ۲۰۱۵ مقام ششم را کسب کنیم. در بازی‌های آسیایی قهرمان شدیم، ولی همه اینها پس از کسب مقام هشتمی در جا‌م جها‌نی فراموش شد.» در شرایطی که وی از سرمربیگری تیم ایران کنار گذاشته شده است. اما از شاگردان سابقش تعریف و تمجید کرده است: «در والیبال ایران بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند. فکر می‌کنم به‌عنوان مربی ایران نتایج خوبی گرفته‌ام. اگر بخواهم صادقانه بگویم باید تاکید کنم که از نمایش تیمم در ر‌قا‌بت‌های جهانی ژاپن راضی نیستم.

البته ما موفق شدیم تیم‌های بزرگی مانند آمریکا و روسیه را در لیگ جهانی شکست دهیم. بازیکنان تیم ‌ملی والیبال ایران از نظر من بهترین‌های جهان هستند.» اما رئیس فدراسیون والیبال هم درمورد دلایل برکناری این مربی و انتخاب مربی جدید صحبت کرده و از تصمیم خود دفاع کرده است.به گزارش «ایلنا» محمد رضا داورزنی در این خصوص گفت: «ما در فروردین ماه با کواچ جلسه گذاشتیم و نسبت به وضعیت کادر فنی احساس نگرانی کردیم و گفتیم کمک‌های شما در حد و اندازه‌های ایران نیستند.این صحبت‌ها زمانی مطرح شد که والیبال ایران عنوان چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان را کسب کرده بود که کواچ در پاسخ به انتقاد ما گفت: «من کادرم را قبول دارم و با همین اعضا این موفقیت را به دست آوردم.» یکی از مشکلات این بود که نیمکت تیم ملی آرامش نداشت و شاید خیلی‌ها که بازی‌های ایران را می‌دیدند از خود سوال می‌کردند که چرا سعید معروف در مورد تعویض شدن یک بازیکن نظر می‌دهد یا اینکه چرا فلان بازیکن مثل همیشه شاداب نیست که تمام این موضوعات به کادر فنی مربوط می‌شود.»رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه شاید والیبال ایران با کواچ هم المپیکی می‌شد اما ریسکش بالا بود، عنوان کرد: «ما لوزانو و سیچلو را انتخاب کردیم تا ریسک حضور در المپیک را پایین بیاوریم. ما در سال ۲۰۰۸ حدود ۱۰ درصد شانس المپیکی شدن داشتیم و در دومین تلاش هم این موضوع به ۵۰ درصد رسید اما حالا با تجربه‌هایی که کسب کرده‌ایم باید از گذشته درس بگیریم و حتما باید به المپیک برویم. » داورزنی در پایان درمورد نحوه جدایی کواچ گفت: «وکیل کواچ به ما جواب داد در یک زمان مشخص با هم مذاکره کنیم تا محترمانه از هم جدا شویم. ۸، ۹ سال سرمایه‌گذاری ما در خطر بود و باید تصمیم می‌گرفتیم.»