«بازی‌های گرسنگی» بالاتر از جیمزباند در بریتانیا

با اکران آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی» این فیلم توانست در باکس آفیس بریتانیا هم در جایگاه اول بنشیند و «اسپکتر» را در سرزمین مادری‌اش عقب براند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی، «بازی‌های گرسنگی: مرغ مقلد- قسمت ۲» هر چند ممکن است نتواند پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه شود، اما به عنوان هفتمین فیلم سال که از افتتاحیه‌ای با فروش بالای ۱۰ میلیون پوند عبور می‌کند، شناخته شد. فیلم که درباره مبارزات جوانان با حکومتی خودکامه در دنیایی فانتزی است، در بریتانیا با نمایش در ۵۷۶ سالن سینما در مجموع در اولین آخر هفته نمایشش به فروش ۷/۱۷ میلیون دلاری دست یافت که ۳ میلیون دلار آن مربوط به پنج‌شنبه شب بود. با این حال قسمت اول این فیلم در بریتانیا ۲/۱۹ میلیون دلار فروش کرده بود و «گرفتن آتش» از همین مجموعه نیز فروشی ۲/۱۸ میلیون دلاری را در اولین آخر هفته نمایشش ثبت کرده بود. در این قسمت ماجرای مبارزه دختر جوانی که تاکنون در همه تلاش‌ها موفق ظاهر شده بود، ادامه داده می‌شود.

اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد و در بازار فیلم آمریکا نیز تجربه شد، در بازار فیلم بریتانیا با نمایش این فیلم، «اسپکتر» که جدیدترین فیلم از مجموعه داستان‌های جیمز باند است با کاهشی ۵۰ درصدی در فروشش در چهارمین هفته نمایشش روبه‌رو شد و فروشی برابر با ۸/۵ میلیون دلار را ثبت کرد. آخرین ماموریت جیمز باند تاکنون ۳/۱۲۸ میلیون دلار و در مدت ۲۸ روز بلیت فروخته و از نظر فروش در بخش آی‌مکس نیز با فروش ۰۹/۱۰ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم در این زمینه در بریتانیا شده است اما این فیلم به «اسکای فال» نرسید که در همین موقعیت ۱۳۰ میلیون دلار فروخته بود. البته انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا ۲» نیز همچنان مشتاقان خودش را دارد و با فروش ۸۱۸ هزار دلار دیگر در ششمین هفته نمایشش در ۱۰۰ سالن، مجموع فروشش را در بریتانیا به ۲/۲۹ میلیون دلار رساند.