دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی از ۷ تا ۱۰ آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اظهار کرد: رشد فزاینده نمایشگاه جامع اگروت در سال‌های گذشته، باعث شد این نمایشگاه به سه عنوان نمایشگاهی تبدیل شود. رسول محققیان تاکید کرد: سابقه طولانی و کارنامه موفق این نمایشگاه در استان و کشور موجب شده این نمایشگاه مورد حمایت قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه هر سال با حضور بیش از یکصد مشارکت‌کننده مطرح کشوری برگزار می‌شود، حضور نمایندگان تمامی استان‌ها و همچنین حضور مستقیم برندهای خارجی را از ویژگی‌های این نمایشگاه اعلام کرد.

محققیان توسعه بازار محصولات کشاورزی، افزایش بهره‌وری، ارتقای سلامت محصول و در نتیجه سلامت مصرف‌کننده و جامعه، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، توسعه اقتصاد ملی و جلوگیری از هدر رفت منابع را از دستاوردهای استفاده از روش‌های نوین بخش کشاورزی دانست و گفت: مهم‌ترین رویکرد این نمایشگاه ترویج تکنولوژی‌های حوزه کشاورزی است. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان اعلام کرد: در سه دوره گذشته ۱۰۰ مهمان خارجی و کارشناس از سه نمایشگاه صنعت کشاورزی، تکنولوژی کشاورزی و صنعت دام و طیور اصفهان دیدن کرده‌اند.

وی اعلام کرد: سال گذشته همزمانی اختصاص خط اعتباری خرید مکانیزاسیون به استان‌ها با این نمایشگاه باعث شد، فضای نمایشگاه تحت تاثیر این قضیه شاهد اتفاقات خوبی باشد و به این ترتیب حضور پررنگ واردکنندگان و تولیدکنندگان مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی به‌منظور جذب این اعتبار به سمت خود و شور و شوق بهره‌برداران برای آشنایی با دستگاه‌های جدید و خرید آنها را شاهد بودیم. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان اعلام کرد: کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند علاوه‌بر بازدید از نمایشگاه، در سمینارها و کارگاه‌های رایگان که برای آشنایی هرچه بهتر آنان با ادوات، دستگاه‌ها و روش‌های جدید برگزار می‌شود، شرکت کنند.