ایده‌های خلاقانه برای دکور زیرپله
استفاده از ایده‌های خلاقانه و جدید علاوه‌بر خلق جذابیت و نوآوری در دکوراسیون داخلی منزل، به استفاده هرچه بهینه‌تر از فضای داخلی آپارتمان‌ها به‌ویژه در واحدهای مسکونی کوچک متراژ بسیار موثر است.اغلب زوج‌های جوان و خانواده‌هایی که به‌تازگی تشکیل شده‌اند و یا کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می‌کنند، معمولا مجبور به سکونت در آپارتمان‌های کوچک متراژی هستند که اغلب این خانواده‌ها برای قرار دادن تمام وسایل خود در این واحدها معمولا با مشکل کمبود جا مواجه می‌شوند.این در حالی است که علاوه‌بر آنچه هم‌اکنون به‌عنوان عرف سکونتی خانواده‌های جوان و تازه تشکیل شده در قالب واحد مسکونی کوچک متراژ شناخته می‌شود، آمارهای رسمی ارائه شده از مراجع رسمی آماری هم نشان می‌دهد بیشترین تعداد معاملات مسکن در میان واحدهای 50 تا 80 متری انجام می‌شود و در واقع اغلب متقاضیان خرید آپارتمان تمایل و توان سکونتی‌شان در واحدهایی در این دامنه مساحتی است.

بنابراین ویژگی‌های سکونتی خانواده‌های جدید و حتی بسیاری از خانوارهای دیگر که چندسالی از عمر تشکیل آنها می‌گذرد ولی به‌دلیل ضعف توان مالی قادر به خرید آپارتمان بزرگ‌تر نیستند، ایجاب می‌کند حتی کسانی که اهمیت چندانی به دکور حرفه‌ای آپارتمان خود ندارند، به استفاده از ایده‌های جدید دکوراسیونی برای استفاده هرچه بهتر از فضا روی بیاورند.متخصصان دکوراسیون داخلی، یکی از ایده‌های جدید، جذاب و در عین حال مدرن برای استفاده بهینه‌تر از فضای داخلی آپارتمان‌ها را استفاده از فضای باز زیر پله برای خلق فضاهای جدید و بهره‌مندی از آن برای قرار دادن برخی از وسایل منزل می‌دانند.فضای زیرپله در آپارتمان‌های دوبلکس در اغلب آپارتمان‌ها و در بیشتر موارد خالی می‌ماند، این در حالی است که ممکن است ساکنان آپارتمان برای قراردادن برخی از لوازم و وسایل خود با مشکل کمبود جا مواجه باشند. متخصصان دکوراسیون داخلی چند ایده جالب و نو را برای استفاده از این فضا به‌منظور استفاده بهینه‌تر از محیط آپارتمان و همچنین خلق محیطی زیبا و متفاوت در فضای خالی زیرپله‌ها پیشنهاد می‌کنند.

مکانی برای قراردادن اشیای کوچک
از زیرپله‌ها می‌توان به‌عنوان مکانی مناسب برای قراردادن اشیای کوچک استفاده کرد. می‌توان با طبقه‌بندی و قفسه‌بندی فضای خالی زیرپله، مکانی مناسب برای قراردادن اسباب بازی کودکان و سایر اشیای کوچکی که پراکندگی آنها در محیط داخلی آپارتمان علاوه‌بر اشغال فضا باعث بی نظمی، ریخت و پاش و شلوغی می‌شود، ایجاد کرد.

محلی برای قرار دادن کفش‌ها
علاوه‌بر کفش‌هایی که ممکن است به صورت روزانه در محیط‌های کاری و آموزشی مورد استفاده شما قرار بگیرد، در هر خانواده‌ای معمولا حجم قابل توجهی از کفش وجود دارد که هر کدام مربوط به زمان و مکان خاصی است.به‌عنوان مثال اغلب خانم‌ها چندین جفت کفش برای استفاده در مراسم و مجالس مختلف دارند که در بیشتر موارد برای جاسازی و یافتن فضای مناسب برای نگهداری از آنها با مشکل کمبود جا مواجه‌اند.می‌توان با قفسه بندی فضای زیرین پله‌ها به‌عنوان کمدهای کشویی، از این فضا به‌عنوان جاکفشی و محلی برای قرار دادن این کفش‌ها استفاده کرد.

استفاده از زیرپله به‌عنوان فضای دفتر خانگی
می‌توانید با قراردادن یک میز کار کوچک و چند نمونه از اقلام ضروری کاریتان در زیر پله، دفتر خانگی کوچکی برای خود درست کنید.در اغلب آپارتمان‌ها به‌دلیل کمبود فضا، اتاقی برای تبدیل آن به دفترکار وجود ندارد بنابراین ایده استفاده از زیرپله می‌تواند این امکان را فراهم کند که شما هم در آپارتمان کوچک خود مکانی شبه اداری برای کار و مطالعه داشته باشید.

تبدیل زیرپله به کتابخانه خانگی
داشتن کتابخانه خانگی ممکن است رویای دست نیافتنی تعداد زیادی از خانواده‌ها و افرادی باشد که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند.می‌توان با قفسه‌بندی فضای زیرپله به شکل کتابخانه، به این رویا شکل واقعیت داد.

قفسه‌های مدرن برای وسایل تزیینی
اغلب افرادی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند از مزیت در اختیار داشتن فضای کافی برای قراردادن اشیای تزیینی در واحد مسکونی خود و زیبا سازی این فضا با استفاده از اشیایی مانند مجسمه، شمعدان، قاب عکس و... بی بهره‌اند. متخصصان دکوراسیون داخلی می‌گویند این دسته از افراد می‌توانند با قفسه‌بندی زیرپله‌ها از فضای ایجاد شده برای قراردادن اشیای تزیینی خود یا محلی برای نگهداری و قراردادن گلدان‌های طبیعی و مصنوعی استفاده کنند.

کمدی بزرگ در زیرپله
می‌توان فضای خالی زیرپله را به کمدی بزرگ تبدیل کرد. این کمد می‌تواند فضای مناسبی را در اختیار افرادی قرار دهد که آپارتمانشان کمد دیواری یا انباری ندارد و یا با مشکل کمبود فضا مواجهند. همچنین می‌توان وسایل کوچک و بزرگی را که به‌دلیل استفاده مکرر، امکان انتقالشان به انباری وجود ندارد در این کمد زیرپله‌ای نگهداری کرد.

نورپردازی زیبا در زیرپله
می‌توان به‌منظور زیباتر کردن فضای آپارتمان‌ها، به‌ویژه آپارتمان‌هایی که به‌دلیل کمبود جا امکان مانور کمتری برای استفاده از وسایل تزیینی دارند، فضای خالی زیر پله را با وسایل نورپردازی مختلف تزیین و این قسمت از فضای منزل را به محلی زیبا و متفاوت با سایر جاهای خانه تبدیل کرد.